سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

اعتراض نویسندگان صاحب نام خارجی به تجلیل از «شارلی ابدو»

اعتراض نویسندگان مطرح به تجلیل از «شارلی ابدو»

ایسنا: شش نویسنده صاحب‌نام از جمله «مایکل اونداجی» و «پیتر کری» به جریان تقدیر از مجله «شارلی ابدو» توسط برگزارکنندگان جایزه ادبی «پن» آمریکا اعتراض کرده‌اند و جالب اینکه این حرکت آن‌ها موجب انتقاد «سلمان رشدی» نویسنده مرتد شده است!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «پیتر کری»، «مایکل اونداجی»، «فرانسیس پروز»، «تجو کول»، «راشل کوشنر» و «تای سلاسی» اعتراض خود را نسبت به تجلیل از «شارلی ابدو» - نشریه فرانسوی که چند ماه پیش به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) توهین کرد - توسط بنیاد جایزه ادبی «پن» اعلام کردند.

این نویسندگان اقدام «پن» که «شارلی ابدو» را با عنوان «شجاعت در آزادی بیان» مورد تقدیر قرار داده، «شدیدا غلط» خوانده و از حضور در مراسم اعطای این جایزه در ماه آینده میلادی انصراف داده‌اند.

در این میان «سلمان رشدی» نویسنده مرتد «آیات شیطانی» به اعتراض این نویسندگان واکنش تندی نشان داده و از بنیاد «پن» آمریکا حمایت کرده است.

مرکز «پن» قرار است روز پنجم ماه می جایزه «تونی و جیمز سی گودیل» را به این نشریه پاریسی اعطا کند.

پس از انتشار کاریکاتور موهن، ۱۲ نفر از کارکنان «شارلی ابدو» اوایل سال جاری میلادی توسط نیروهای تروریستی کشته شدند و این موجی از اسلام‌هراسی را در کشورهای اروپایی موجب شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.