یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶

در گفتگو با سینماپرس؛

حمید گودرزی: سینما با مردم زنده است/ با وضعیت فعلی بازی در «ایران برگر» و «روباه» را غنیمت می‌دانم

حمید گودرزی در فیلم سینمایی «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی

سینماپرس: حمید گودرزی بازیگر سینما و تلویزیون ایران اظهار داشت: سینما با حضور مردم زنده است و این مسأله را باید بیش از هر چیز مسئولان در نظر بگیرند و به سینمای مردمی اهمیت دهند.

گودرزی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس خاطرنشان کرد: همیشه سعی بر این داشتم فیلمی بازی کنم که مردم با آن ارتباط برقرار کرده و از دل مردم برآمده باشد، فیلمهایی که از مردم دور باشند در ملاک و معیارهای من جایی ندارند.

وی در عین حال گفت: با بالا رفتن سن و تجربیات، انتظار مخاطبان هم از بازیگران بالا می رود و به همین دلیل بازیگران باید در انتخاب هایشان دقت کنند. من هم سعی دارم بازی در فیلم هایی را انتخاب کنم که حداقل از پایین ترین سطح استانداردها برخوردار باشند، این مسائل باعث شده تا برای بازی در فیلم یا سریالی جدید گزیده کار باشم.

وی اضافه کرد: شاید دلیل کم کاری ام در سالهای اخیر همین مسأله است و متأسفانه پیشنهادهایی که اخیراً برای بازی داشته ام آثار ضعیفی بودند که علاقه ای به حضور در آنها نداشتم.

این بازیگر با اشاره به بازی در دو فیلم «ایران برگر» و «روباه» اظهار داشت: در حال حاضر دو فیلم «روباه» و «ایران برگر» را بر پرده سینماها دارم که هر دو فیلم توسط دو کارگردان مطرح و کارکشته سینما ساخته شده اند. بازی در فیلم هایی به کارگردانی بهروز افخمی و مسعود جعفری جوزانی برای من اهمیت بسیاری دارد و همیشه دوست داشتم در کارنامه هنری ام همکاری با این دسته از فیلمسازان را داشته باشم.

بازیگر فیلم سینمایی «چپ دست» در ادامه افزود: بازی در اثری سینمایی و یا تلویزیونی برای من فرقی ندارد و ملاکم برای انتخاب بازی در یک اثر، عوامل و کارگردان با تجربه و مولف است.

وی تصریح کرد: فیلمنامه خوب نیز از معیارهایی است که می تواند برای هر بازیگر اهمیت داشته باشد و من خوشحالم در دو فیلمی بازی کرده ام که ایام نوروز در سینماها اکران شدند و من با بازخوردهای خوبی همراه بودم، در وضعیت فعلی سینما بازی در فیلم هایی مثل «ایران برگر» و «روباه» غنیمت است.

وی در ادامه اظهار داشت: فیلمی که با استقبال خوبی روبرو شود می تواند خستگی را از تن هر بازیگری بیرون کند، بازی در فیلم «روباه» که به نوعی اثری سیاسی در سینمای ایران محسوب می شود برای من تجربه ای متفاوت بود و بازی در نقش های متفاوت برای من جذابیت دارد؛ امیدوارم بتوانم در آینده بیشتر از گذشته در نقش های متفاوت ظاهر شوم.

گفتنی است حمید گودرزی پس از مدتها دوری از سینما، سال جاری با دو فیلم «ایران برگر» و «روباه»  در جشنواره فیلم فجر حضور داشت و پیش از این در فیلم های متعددی از جمله «کیش و مات»، «انعکاس» و «تلافی» ایفای نقش کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.