سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷

محسن ملکی یه سینماپرس خبر داد

انتخاب «مهری شیرازی» به عنوان رئیس هیأت مدیره صنف آموزشگاه‌های سینمایی/ خانه سینما مجوز ارشاد را قبول ندارد!

مهری شیرازی*

سینماپرس: محسن ملکی سخنگوی صنف آموزشگاه های سینمایی کشور در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: خانم مهری شیرازی ریاست هیأت مدیره جدید صنف آموزشگاه های سینمایی کشور را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرنگار سینماپرس ملکی خاطرنشان کرد: مجمع عمومی این صنف در حضور اکثریت اعضای صنف برگزار شد و تمام اساتید به نام که سابقه طولانی در آموزشگاه های سینمایی داشته اند در این مجمع حاضر بودند.

وی افزود: تعداد اعضای حاضر در جلسه به حد نصاب رسید و انتخابات به شکل کاملاً قانونی برگزار شد؛ پس از اتمام رأی گیری مهری شیرازی، بیژن محتشم، محمدمهدی تدین، پیمان حقانی پرست و محسن ملکی به عنوان اعضای هیأت مدیره و مسعود علیپور دبانی نیز به عنوان بازرس انتخاب شدند.

سخنگوی صنف آموزشگاه های سینمایی کشور ادامه داد: دیروز اولین جلسه هیأت مدیره برگزار و در این جلسه انتخابات داخلی انجام شد که براساس توانایی های افراد، خانم مهری شیرازی در سمت رئیس هیأت مدیره، محمد مهدی تدین به عنوان نایب رئیس، محسن ملکی به عنوان سخنگو، پیمان حقانی پرست به عنوان دبیر و بیژن محتشم در مقام ریاست امور مالی انتخاب شد.

ملکی درباره پیوستن این صنف به خانه سینما اظهار داشت: متأسفانه زمانی که بحث خانه سینما ۲ مطرح بود به دلایل مختلف، این صنف به خانه سینما ۲ پیوست که با تعطیلی این خانه برای پیوستن به خانه سینمای اصلی دچار مشکل شده و با مخالفت هیأت مدیره اصلی خانه سینما روبرو شدیم.

وی افزود: درخواست دوم ما نیز نتیجه چندانی در بر نداشت و به طور قانونی موفق به ثبت در خانه سینما نشدیم چرا که همه اصناف باید زیر نظر وزارت کار باشند و این صنف با وجود اینکه در وزارت ارشاد ثبت گردیده است باید در وزارت کار نیز ثبت شود که خود دارای مراحل بسیاری است. پس از ثبت در وزارت کار در مجمع عمومی بعدی درخواست خود را دوباره عنوان خواهیم کرد تا این صنف در خانه سینما ثبت گردد.

ملکی خاطرنشان کرد: مهم ترین دستورالعمل ما در این جلسه ثبت صنف آموزشگاه های سینمایی کشور در وزارت کار و خانه سینما بود چرا که تنها با پیوستن به خانه سینما، اعضای صنف می توانند از تسهیلاتی چون بیمه استفاده کنند.

شایان ذکر است مدیران خانه سینما بعد از بازگشایی، در حرکتی غیر صنفی و خلاف مقررات جاری کشور و به تعبیری خصومتی آشکار با ۱۱ صنف قانونی سینما، تمام تلاش خود را معطوف نمود تا اقدام قانونی و حقوقی این گروههای سینمایی رادر تنها مرجع رسمی کشور در حوزه فرهنگ و هنر یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بی اهمیت جلوه داده و بعد از گذشت بیست ماه همچنان وعده ثیت صنوف در وزارت کار را به اهالی سینما می دهند! 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.