چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

کاوه سجادی حسینی «تمرین ایستادن» را با محوریت یک خانواده مسلمان کرد می‌سازد

کاوه سجادی حسینی*

سینماپرس: کاوه سجادی حسینی کارگردان سینمای ایران در مورد فعالیت های اخیرش گفت: این روزها مشغول نگارش فیلمنامه سینمایی «تمرین ایستادن» هستم که در صورت مهیا شدن شرایط این فیلم به زودی با محوریت یک خانواده مسلمان کرد کلید خواهد خورد.

این کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ایده اولیه فیلمنامه «تمرین ایستادن» در کارگاه آموزشی تخصصی «جن میلر» که در حاشیه بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر برگزار شد به عنوان یکی از بهترین طرح ها شناخته شد و قرار شد سازمان سینمایی حمایت ویژه ای را از این طرح و همچنین سایر طرح هایی که در این کارگاه آموزش تخصصی پذیرفته شده اند داشته باشد.

وی ادامه داد: «تمرین ایستادن» در سینمای ایران اثر نویی محسوب می شود و فیلمی اجتماعی است که خانواده در آن محوریت اصلی را دارد و تمامی داستان فیلم وابسته به روابط خانوادگی است که البته ایرانی نیستند و ماجراهای یک خانواده کرد در آن روایت می شود.

سجادی حسینی سپس با اشاره به اینکه این فیلم احتمالاً در کردستان عراق فیلمبرداری خواهد شد اما تاکنون هیچ بازبینی برای لوکیشن های آن صورت نگرفته است اظهار داشت: ما ناچاریم به دلیل ایجاد حس و فضای واقعی این اثر را در منطقه کردنشین و غیر ایرانی جلوی دوربین ببریم که قطعاً بهترین گزینه ما کردستان عراق خواهد بود.

وی افزود: من بلافاصله پس از اتمام نگارش فیلمنامه با عوامل این فیلم وارد رایزنی خواهم شد تا «تمرین ایستادن» طی یکی دو ماه آینده به سرانجام برسد اما تاکنون با هیچ یک از عوامل احتمالی این فیلم مذاکره ای انجام نشده است.

کارگردان فیلم سینمایی «شب، بیرون» سپس در مورد وضعیت اکران فیلم سینمایی «بوفالو» به عنوان آخرین اثر سینمایی اش گفت: همایون اسعدیان به عنوان تهیه کننده فیلم درخواست پروانه نمایش «بوفالو» را هفته آینده به سازمان سینمایی ارسال خواهد کرد. البته من عجله چندانی برای اکران این فیلم ندارم و مایل هستم که «بوفالو» اواسط پاییز اکران شود چرا که این فیلم می تواند با استقبال بسیار خوبی از سوی دانشجویان روبرو شود.

گفتنی است؛ این کارگردان در حال حاضر فیلم سینمایی «شب، بیرون» را به تهیه کنندگی پرویز پرستویی و با بازی سهیلا گلستانی، هوتن شکیبا، حسام محمودی، باران کوثری، هومن سیدی، نگار عابدی و... روی پرده سینماها دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.