یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد

عدم تمایل سینایی به اکران «جزیره رنگین» در گروه «هنر و تجربه»/ مدیران برای جذب مخاطب فرهنگ سازی کنند

جزیره رنگین

سینماپرس: خسرو سینایی کارگردان سینمای ایران که با فیلم جزیره رنگین در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور داشت در مورد وضعیت اکران این فیلم گفت: این روزها مشغول مذاکره با مسئولان سازمان سینمایی برای اکران این فیلم سینمایی ام اما به هیچ عنوان مایل به اکران آن در گروه هنر و تجربه نیستم چرا که معتقدم این فیلم در سالن های معمولی نیز می تواند مخاطبان را به سوی خود جذب کند.

این کارگردان صاحب نام سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خوشبختانه واکنش مخاطبان «جزیره رنگین» چه در ایران و چه در سایر کشورهای دنیا که تاکنون این فیلم در آن ها به نمایش درآمده است نسبت به این اثر خوب بوده است. البته کسانی که اهل مطالعه و ادبیات بودند و نسبت به هنرهای تجسمی علاقه بیشتری داشتند ارتباط بسیار بهتری با آن برقرار کردند. در هر صورت من معتقدم ساخت چنین فیلم هایی برای جامعه به شدت نیاز است و مردم ما باید بتوانند با این گونه آثار نیز ارتباط برقرار کنند.

وی با تأکید بر ایتکه فیلم های هنری و مستند محدوده خاصی از علاقمندان را به سوی خود جذب می کنند اظهار داشت: فیلم های مستند داستانی به دلیل آنکه چاشنی قصه به آن ها اضافه شده است نباید در رده فیلم های مستند قرار بگیرد و در حق آن ها برای اکران عمومی اجحاف شود. من معتقدم که این گونه فیلم ها نیز حق دارند از یک اکران با شرایط عادی و مساوی با سایر فیلم های معمول و یا گیشه پسند سینمایی بهره مند شوند و از این رو در حال رایزنی هستم تا «جزیره رنگین» بتواند در سالن های معمول سینما اکران شود.

سینایی خاطرنشان کرد: مدیران سینمایی باید شرایطی را فراهم آورند تا مردم از این گونه فیلم ها نیز استقبال کنند و به جای آنکه سالن های کوچک و دور افتاده را به فیلم های مستند و هنری اختصاص دهند می بایست دست به یک فرهنگ سازی بزنند تا مردم از این گونه فیلم ها در سالن های عادی و سطح شهر نیز بهره مند شوند.  

این کارگردان در ادامه این گفتگو تصریح کرد: حرف من این است که ما نباید منتظر باشیم تا مردم خود به خود از این گونه فیلم ها استقبال کنند. ما باید با تولید و حمایت از این گونه فیلم ها کاری کنیم تا آثار ارزشمند و غنی بتوانند تأثیرات مثبت خود را در جامعه بروز دهند.

این کارگردان پیشکسوت سپس در مورد فضای فیلم «جزیره رنگین» گفت: همانگونه که از نام و عنوان فیلم بر می آید «جزیره رنگین» فیلمی شاد و مثبت و رنگین است و مضمون اصلی آن بر پایه این امر استوار است که چگونه یک هنرمند می تواند به جزیره ای برود و همه بومیان آنجا را متوجه این موضوع نماید که همه زندگی شان در دریا و ماهیگری نباید خلاصه شود و آن ها می توانند با هنرشان خود را به جهانیان معرفی نمایند.

وی افزود: این فیلم از آنجا که از فضاهای آپارتمانی به شدت دور است می تواند به لحاظ بصری مخاطب را با خود همراه سازد و از سوی دیگر برای او بار معنایی و آموزشی زیادی به همراه داشته باشد چرا که این فیلم به مردم یاد می دهد بدون تکیه زدن به دستگاه های دولتی و حمایت آن ها می توانند با اتکا بر هنر و دانش خود بهترین کارها را انجام داده و خود را به جهانیان معرفی نمایند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.