دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

در یک نشست مشترک عنوان شد

هزینه ساخت آثاری با موضوع «قاچاق کالا و ارز» در اختیار مستندسازان قرار خواهد گرفت

نشست مشترک شبکه مستند و بنیاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

سینماپرس: مدیر شبکه مستند در نشست مشترک مبارزه با قاچاق کالا و ارز از پرداخت هزینه ساخت مستندهایی با موضوع قاچاق کالا و ارز توسط بنیاد مبارزه با قاچاق خبر داد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس نشست مشترک امیر تاجیک، مدیر شبکه مستند و سردار محزون، رئیس بنیاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز صبح امروز با حضور جمعی از مستندسازان، مدیران بنیاد و اصحاب رسانه در آمفی‌تئاتر معاونت سیما برگزار شد.

در ابتدای این نشست تاجیک اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست با توجه به رویکرد جدید شبکه این است که مستندسازان با نهادها و مدیرانی که دغدغه فرهنگی دارند بتوانند بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: دلیل برگزاری این نشست کمک به ساخت مستندهایی است که می تواند دید جامعه را تغییر دهد. جامعه ما با قاچاق کالا و ارز روبرو است و ما با جلساتی که با بنیاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشتیم به این نتیجه رسیدیم که از ساخت ۵۰ فیلم مستند با این موضوع حمایت کنیم.

در ادامه این نشست خبری سردار محزون اظهار داشت: بحث روز کشور ما تحریم است. مشکل اصلی دولت و جامعه ما شاید این باشد که پول نفت با وجود صدور آن به کشورهای مختلف به دست ما نمی‌رسد در حالیکه ما می توانیم با استفاده از نفت چندین هزار فراورده های مختلف به دست آوریم. اگر کشور ما به خودکفایی برسد دغدغه تحریم کنار می رود.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی ما با تولید رابطه ای مستقیم دارد و تولید نیز به تحریمات مربوط می شود. متأسفانه سالانه ۱۰ تا ۱۵ درصد به آمار قاچاق کالا و ارز اضافه می شود و به دلیل همین مسأله نیمی از کارخانه های کشورمان تعطیل هستند. تولید کننده ها مشکل دارترین قشر در جامعه هستند و کمبود تولید کننده در جامعه باعث رشد بیکاری می شود و بیکاری نیز مشکلاتی چون بالا رفتن سن ازدواج را به وجود می آورد. با خودکفایی در بحث تولید می توان دغدغه تحریم را کنار زد.

محزون خاطرنشان کرد: مستندسازان در این موارد می توانند تأثیرگذار باشند و در این حیطه سوژه های بسیاری برای مستندسازی وجود دارد که فیلمسازان می توانند به سمت این موضوعات رفته تا در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با فرهنگسازی ما را یاری کنند.

در ادامه این نشست تاجیک اظهار داشت: تفاهم نامه ای برای فراهم کردن بودجه ساخت ۵۰ فیلم مستند با همکاری بنیاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نوشته شده است که در این تفاهم نامه این بنیاد هزینه ساخت مستند را به شبکه مستند داده و این شبکه با اضافه کردن این مبلغ، هزینه ساخت مستند را برای ساخت فیلمی با این موضوع در اختیار مستندسازان قرار می دهد.

وی افزود: دغدغه ما این است که تولیدات، موازنه را رعایت کرده و اگر قاچاقچیان را مورد نکوهش قرار داده و به تصویر می کشند به سراغ مسئولان نیز بروند و اگر موازنه رعایت شود ما نیز مشکلی در پخش فیلم های مستند در تلویزیون نخواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.