چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶

علیمردانی همزمان با اکران فیلم بیان داشت:

«مردن به وقت شهریور» نگاهی آسیب شناسانه به نوجوانان دارد/ احتمال اکران «کوچه بی نام» در عید فطر

هاتف علیمردانی در نشست خبری فیلم «مردن به وقت شهریور» در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: هاتف علیمردانی کارگردان سینمای ایران همزمان با اکران فیلم سینمایی «مردن به وقت شهریور» از امروز در سینماهای کشور گفت: «این فیلم صحبت از نسل نوجوان و نوپایی می کند که پا به عرصه جامعه گذاشته اند و با نگاهی آسیب شناسانه مسائل و مشکلات و رابطه آن ها با خانواده هایشان را مرور می کند.»

کارگردان فیلم سینمایی «یک فراری از بگبو» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: از آنجا که طی سال های اخیر خانواده های زیادی به دلیل مسائل گوناگون به ویژه مسئله طلاق با مشکلات عدیده ای روبرو شده اند و بعضاً شاهد آن بوده ایم که برخی جوانان به دلیل از هم پاشیدگی خانواده هایشان دست به کارهای خلاف و بزهکاری می زنند این فیلم را به عنوان یک هشدار و تلنگر ساختم.

علیمردانی تأکید کرد: «مردن به وقت شهریور» نسبت به فیلم «به خاطر پونه» اثری رو راست تر است که حرف های خود را بسیار صریح تر از آن فیلم بیان می کند. داستان این فیلم در رابطه با جوانی به نام سینا است که خانواده ای از هم گسیخته دارد و بچه طلاق است و عدم حمایت عاطفی خانواده اش باعث شده تا در عنفوان جوانی تجربه هایی تلخ را از سر بگذراند.

وی افزود: عدم ارتباط صحیح سینا با پدرش باعث می شود او در مسیری قرار بگیرد که اتفاقات ناهمگونی در آن مسیر وجود دارد. این فیلم قصد دارد تا هشداری صریح به تمامی خانواده ها و جوانان ایرانی باشد و آن ها را از خطراتی که در کمین شان است آگاه سازد. سوژه «مردن به وقت شهریور» در کنار ما نفس می‌کشد، این روزها دیوار بزرگی بین جوانان و والدین کشیده شده است و همچنین سرعت مدرنیته و تهاجم فرهنگی به بالاترین حد خود رسیده است. این فیلم یک هشدار اجتماعی است که جوانان خود را بهتر بشناسیم.

علیمردانی سپس با تأکید بر اینکه «مردن به وقت شهریور» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر جزو آثاری بود که مخاطب بالایی داشت اظهار داشت: من مطمئن هستم که این فیلم در زمان اکران نیز با استقبال بسیار زیادی از سوی مخاطبان روبرو خواهد شد. 

کارگردان فیلم سینمایی «به خاطر پونه» در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: این فیلم نسبت به نسخه به نمایش درآمده در جشنواره فیلم فجر نزدیک به ۸ دقیقه کوتاه تر شده که برخی از این اصلاحیه های به دلیل واکنش های مردمی نسبت به روند روایت داستان فیلم بود و ما سعی داشتیم که با این کار ریتم این فیلم را سرعت ببخشیم.

وی سپس اظهار داشت: من جزو فیلمسازانی هستم که بر اساس آموخته های خود وارد سینمای حرفه ای شده ام و بر اساس تجاربی که در ساخته هایم به دست آورده ام در سینما پیشرفت داشته ام. من یکی از نمایندگان سینمای مستقل هستم که با سرمایه شخصی و بدون هیچ گونه حمایت دولتی در سینمای ایران اقدام به ساخت فیلم کرده ام و تمام توانی که در ساخت این فیلم و سایر آثارم داشته ام از دلم برآمده و امیدوارم که بر دل مخاطبان نیز بنشیند.

علیمردانی در خاتمه این گفتگو از اکران جدیدترین فیلم سینمایی خود با عنوان «کوچه بی نام» در عید سعید فطر خبر داد و گفت: بنا به صحبت هایی که با تهیه کننده این فیلم داشتم احتمال اکران «کوچه بی نام» در عید سعید فطر بسیار بالا است و من بسیار خوشحالم که امسال با ۲ اثر در خدمت مخاطبان خواهم بود.

گفتنی است؛ فیلم «مردن به وقت شهریور»، چهارمین فیلم هاتف علیمردانی در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. «مردن به وقت شهریور» یک فیلم اجتماعی درباره جوانان و مشکلات آنهاست.

عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: کارگردان، تهیه کننده، فیلمنامه: هاتف علیمردانی/ مدیر فیلمبرداری: مهدی جعفری/ صدابردار: میثم یاردیلو/ چهره‌پرداز: سودابه خسروی/ طراح صحنه و لباس: فروزان جلیلی‌فر/ جلوه‌های ویژه میدانی: گروه ۱۳/ تدوین: امیر ادیب‌پرور/ صداگذاری: سیدعلیرضا علویان/ موسیقی: افشین عزیزی/ عکاس: لیلا خوش‌کُنار بازیگران : حمید فرخ‌نژاد، هانیه توسلی، نوید لایقی‌مقدم، صبا گرگین‌پور، نازنین بیاتی، مارتین شمعون‌پور، مهراد ماکوئی، پروین ملکی، کتایون سالکی، ترلان پروانه.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.