یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹

انتقاد صباغ زاده در گفتگو با سینماپرس

ساخت «دیو باید بمیرد» پس از ۶ ماه معطلی با کم لطفی مسئولان منتفی شد / برای نسل جوان سینما نگرانم!

مهدی صباغ زاده کارگردان در خبرگزاری سینمای ایران

سینماپرس: مهدی صباغ زاده کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران اظهار داشت: مسئولان دولتی در بنیاد سینمایی فارابی متأسفانه در ساخت فیلم «دیو باید بمیرد» به کارگردانی کاوه صباغ زاده کم لطفی کرده و پس از گذشت ۶ ماه تلف شدن وقت ما، حال در مورد حمایت از این فیلم پاسخ منفی می دهند.

صباغ زاده که تهیه کنندگی این اثر را بر عهده دارد در گفتگو با سینماپرس افزود: مسئولان از نسل جوان حمایت نمی کنند و نمی دانم بودجه هایی که برای بنیادها و انجمن ها در نظر گرفته می شود را کجا هزینه می کنند. به همین دلیل تا زمان جلب و مشارکت های مالی ساخت این فیلم امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: قبل از اینکه ساخت این فیلم را برای تأمین بودجه به بنیاد فارابی ارائه دهیم از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درخواست همکاری داشتیم اما آنجا نیز برای حمایت از این  فیلم ما را ۶ ماه معطل کرده و در نهایت پاسخ منفی دادند؛ اگر بودجه کافی برای ساخت فیلم ها وجود ندارد بهتر است مسئولان از همان ابتدا این مسأله را مطرح کنند تا وقت فیلمسازان تلف نشود.

کارگردان فیلم سینمایی «راننده تاکسی» اظهار داشت: نتیجه حمایت های مسئولان دولت یازدهم از سینماگران را در جشنواره های مختلف از جمله جشنواره فیلم فجر می توان دید؛ پرداختن به مسائل و سوژه های غیر ضروری و خنثی که سینمای ما را به سینمایی منفعل در جامعه تبدیل کرده و ما متأسفانه تنها شاهد فیلم هایی ضعیف با موضوعات تکراری هستیم.

این کارگردان با اشاره به سطح کیفی بسیار پایین برخی فیلم های سینما خاطرنشان کرد: از نظر من، مسئولان فیلمسازان از طیف های مختلف (علی الخصوص فیلمسازان فیلم اول) را سرگردان کرده اند و بودجه موجود تنها صرف چند تن از نزدیکان و همفکران مدیران سازمان سینمایی می شود.

وی افزود: شکل فعالیت فعلی مسئولان در نهادهای مخنلف سینمایی وضعیت اسفناکی را چنان به وجود آورده که  به نوعی روحیه جوانان را از بین برده است. متأسفانه زمانی که یک فیلم از سازمان سینمایی پروانه ساخت دریافت می کند هر کسی در هر مرکز و دستگاهی برای خود معیارهایی دارد که بر اساس آن در برابر فیلم ها موضع می گیرد و به طریقی مانع از تولید آن می شود.

صباغ زاده اظهار داشت: قصه فیلم «دیو باید بمیرد» به اتفاقاتی پیش از انقلاب اسلامی در کشورمان می پردازد که اگر سال گذشته ساخته شده بود یکی از بهترین فیلم های جشنواره فجر به حساب می آمد. من از مسئولانی که قصد حمایت از ساخته شدن فیلم ها را ندارند خواهش می کنم که حداقل بدون بهانه جویی و اتلاف وقت به فیلمساز پاسخ خود را به صراحت عنوان کنند.

این تهیه کننده در پایان اظهار داشت: با تجربیاتی که از فعالیت در سینما کسب کرده ام نگران نسل جوان هستم. باید برای میدان دادن به جوانان برنامه بهتری در نظر گرفته شود تا همه بودجه نصیب یک گروه خاص نشود و در بین همه جوانان که علاقه به فیلمسازی دارند این بودجه ها توزیع شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.