یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴

خاطره نان و پنیر و سبزی در یک رویداد سینمایی

آخرین خبرها از غرفه سازمان سینمایی در «کن»/ ایوبی با دعوت کدام مقام «رسمی» به فرانسه می‌رود؟

حجت اله ایوبی*

سینماپرس: غرفه سازمان سینمایی در شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن سرانجام با حضور نمایندگانی از موسسه رسانه های تصویری و بنیاد سینمایی فارابی و بعد از چند روز از آغاز جشنواره، از محل پاتوق و استراحت گاه برخی مهمانان این رویداد مهم فرهنگی و سینمایی خارج شد!

به گزارش خبرنگار سینماپرس، بر خلاف سالهای گذشته و امسال در اقدامی بی سابقه، غرفه سازمان سینمایی جمهوری اسلامی ایران که گفته می شود برای اجاره آن در جشنواره کن مبلغی معادل ۳۰ هزار یورو به متولیان «کن» پرداخت شده است، از همان روز نخست برپایی بازار فیلم این جشنواره، خالی از سکنه بود که به همین دلیل و بر اساس تصاویر و مستندات موجود، تبدیل به محلی برای استراحت و صرف نوشیدنی و گپ زدن سایر حاضران این جشنواره شده بود.

این موضوع در حالی انتقاد برخی رسانه های داخلی را به همراه داشت که شنیده شده است ویزای همه نمایندگان موسسات و مراکز تابعه از سوی سفارت فرانسه در تهران صادر شده بود و تنها مشکل عدم حضور اعضای تیم مدیریتی سازمان سینمایی، به عدم تهیه بلیط در زمان مقرر بر می گشت که انتظار می رود مسئولان امر در این زمینه بجای سکوت، توضیح کافی در اختیار افکار عمومی سینما به ویژه رسانه ها قرار دهند.

غرفه ایران در بازار کن

این گزارش حاکیست بر اساس اظهار نظر یک منبع موثق، مهمانی مسئولان غرفه سینمای ایران در کن با حضور حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی روز سه شنبه با حضور برخی مهمانان خارجی برگزار می شود.

این در حالیست که پیگیری خبرنگار سینماپرس در خصوص مرجع رسمی دعوت کننده از رئیس سازمان سینمایی (به غیر از دعوتنامه های معمول دبیرخانه جشنواره از همه هنرمندان درخواست کننده) به نتیجه نرسیده و همچنان مشخص نیست به رغم اظهارات قبلی ایوبی در سال گذشته که «عزیمت خود به جشنواره فیلم کن را بر خلاف مدیران دولت دهم بر اساس دعوت رسمی اعلام کرده بود» آیا امسال برای وی از سوی مدیران جشنواره و یا مقامات فرانسوی دعوت نامه جداگانه و رسمی ارسال شده است یا خیر؟ ضمن اینکه شفاف سازی در خصوص این سفر و سایر اقدامات برون مرزی مدیران، بی تردید فضای همدلی و همزبانی را میان رسانه ها و مسئولان بیش از پیش فراهم خواهد ساخت.

لازم به ذکر است سال گذشته این مهمانی به سبک و سیاق رسم سنتی ایرانیان با پذیرایی نان و پنیر و سبزی که از ایران برای این ضیافت تهیه و ارسال شده بود صورت گرفت.

غرفه ایران در بازار کن

در هر حال انتظار می رود طی روزهای باقیمانده غرفه سینمای ایران در بازار فیلم کن که بنا به ادعای مسئولان سینمایی قرار بود محل تجمیع همه دفاتر پخش فیلم اعم از خصوصی و دولتی در این رویداد مهم خارجی باشد حداقل غیر از دو موسسه رسانه های تصویری و بنیاد فارابی بتواند نظر سایر مدعوین ایرانی حاضر در این جشنواره را نیز به خود جلب نماید.

شایان ذکر است شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن ۲۴ می یعنی روز یکشنبه ۳ خرداد بکار خود پایان می دهد. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.