دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

میرکریمی، تبریزی، نیکی کریمی، منبتی و نقاش‌زاده

داوران بخش «محله» جشنواره فیلم «شهر» معرفی شدند

داوران بخش محله پنجمین جشنواره فیلم شهر

سینماپرس: پنج سینماگر برجسته، ۱۵۶ فیلم بخش محله پنجمین جشنواره بین‌المللی شهر را داوری می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، سیدرضا میرکریمی، کمال تبریزی، نیکی کریمی، سیدهادی منبتی، مسعود نقاش‌زاده فیلم‌های بخش فیلمسازی شهروندی جشنواره را ارزشیابی و داوری می‌کنند.

این ۱۵۶ فیلم شهروندی در کلاس‌های آموزش فیلمسازی جشنواره شهر که با حضور ۱۰۷۰ هنرجو از ۲۲ فرودین‌ماه در فرهنگسراهای تهران برگزار شد، ساخته شده‌اند.

این فیلم‌ها اکنون در مرحله تدوین و صداگذاری هستند و به زودی وارد مرحله داوری‌ می‌شوند.

«سیدرضا میرکریمی» نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران است که فیلم‌هایی مانند «یه حبه قند»، «زیر نور ماه» و... را در کارنامه دارد. او اکنون مدیرعامل خانه سینمای ایران است.

او تاکنون با فیلم‌هایش توانسته است جایزه بهترین فیلم هفته منتقدین جشنواره کن برای «زیر نور ماه» و جایزه ویژه هیات داوران جشنواره آسیا پاسیفیک را برای «اینجا چراغی روشن است»، جایزه گئورگ طلایی بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی مسکو را برای «به همین سادگی» و جایزه بهترین کارگردانی و جایزه ویژه هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو را برای «زیر نور ماه» دریافت کند.

علاوه بر این، میرکریمی جوایز متعددی را از جشنواره‌‌ فیلم فجر، جشن خانه سینما و جشنواره‌های بین‌المللی از جمله جشنواره فیلم رباط، جشنواره فیلم ابن عربی، جشنواره فیلم کازان (منبر طلائی)، جشنواره فیلم کلکته، جشنواره فیلم بالی، جشنواره فیلم بیروت دریافت کرده است.

«کمال تبریزی» کارگردان برجسته ایرانی متولد ۱۳۳۸ است. او فارغ التحصیل رشته سینما و تلویزیون از دانشگاه هنر است و تاکنون در رشته‌های مختلفی مانند کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی، تدوین، صحنه و لباس، فیلمبرداری، مجری طرح و... در سینما فعالیت کرده است.

طعم شیرین خیال، طبقه طبقه حساس، همیشه پای یک زن در میان است، یک تکه نان، مارمولک، گاهی به آسمان نگاه کن، شیدا، لیلی با من است، در مسلخ عشق و... از جمله فیلم‌های تبریزی است.

تبریزی تاکنون جوایز متعدد داخلی و خارجی را برای فیلم‌هایش دریافت کرده است که از جمله آن می‌توان به جایزه جشنواره سیدنی و مونترال برای «مارمولک»، سیمرغ بلورین جشنواره فجر برای «مارمولک»، «فرش باد»، «لیلی با من است» و... اشاره کرد.  

«نیکی کریمی»، بازیگر، کارگردان و مترجم ایرانی است‌ که در سال‌های فعالیتش در سینمای ایران، علاوه بر کسب جوایز جهانی متعدد، تجربه داوری در جشنواره‌های بین المللی مختلف را در کارنامه دارد.

این کارگردان و بازیگر زن سینمای ایران جوایزی را برای جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فجر برای «دیوانه‌ای از قفس پرید» و «واکنش پنجم»، بهترین بازیگر زن جشنواره قاهره برای «نیمه پنهان»، صدف نقره‌ای جشنواره سن سباستین برای «سارا»، بهترین فیلم جشنواره مانهایم – هایدلبرگ برای کارگردانی «سوت پایان» کسب کرده است. کریمی همچنین در جشنواره‌هایی مانند پراگ، کارلووی واری، دوربان، لوکارنو، تسالونیکی، کلکته، ادینبرو، پونا و... داور بوده است.

«سیدهادی منبتی» مدیر سابق موسسه تصویر شهر و مشاور اسبق رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که تصویربرداری ۳۰۰ ساعت فیلم مستند دفاع مقدس حاصل ۶۰ ماه حضور مستمر او در جبهه ها است.

وی مجری طرح و تهیه‌کننده فیلم‌های کوتاه، بلندسینمایی و سریال های تلویزیونی متعددی بوده است. وی تاکنون فعالیت‌هایی مانند مدیرعامل موسسه تصویر شهر، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما، عضو شورای برگزاری نخستین جشنواره فیلم پلیس و... را در کارنامه کاری خود داشته است.

«مسعود نقاش‌زاده» متولد ۱۳۴۴ در شيراز، داراي كارشناسي ارشد سينما از دانشكده سينما و تئاتر دانشگاه هنر است. وي سابقه مطبوعاتي دارد و با صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در سطوح مشاورت و مديريت همكاري کرده است. او همچنين تدريس در دانشگاه سوره را نيز به عهده داشته است

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.