چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

انصراف سعید سعدی از تهیه کنندگی «عادت نمی‌کنیم»/ وضع بد اقتصادی، علت کناره گیری از تولید یک فیلم سینمایی

ابراهیمیان-سعدی

سینماپرس: ابراهیم ابراهیمیان کارگردان جوان سینمای ایران صبح امروز از انصراف سعید سعدی از تهیه کنندگی فیلم سینمایی «عادت نمی کنیم» خبر داد.

کارگردان فیلم سینمایی «ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اواخر سال گذشته «عادت نمی کنیم» به پایان مرحله پیش تولید خود رسیده بود و حتی حضور بازیگران اصلی و همچنین برخی از عوامل پشت صحنه فیلم نیز قطعی شده بود اما به دلیل عدم تأمین منابع مالی توسط تهیه کننده، آقای سعدی مجبور به انصراف از ساخت این فیلم شدند.

وی ادامه داد: ما به سازمان سینمایی درخواست انتقال پروانه ساخت این فیلم به نام پیمان جعفری به عنوان تهیه کننده اصلی این فیلم را ارائه دادیم و این روزها منتظر نظر شورای پروانه ساخت برای تأیید آقای جعفری هستیم تا بتوانیم این فیلم را هرچه سریعتر به تولید برسانیم.

وی با تأکید بر اینکه بسیار مایل بوده تا این فیلم را به تهیه کنندگی سعید سعدی بسازد، اظهار داشت: ایشان یکی از تهیه کنندگان بسیار خوشنام سینمای ایران هستند و همیشه تعامل بسیار خوبی با کارگردانان دارند اما مشکلات مالی مانع ادامه حضور ایشان در این پروژه شد و من نتوانستم به آرزوی خود برای همکاری با وی دست پیدا کنم.

ابراهیمیان سپس خاطرنشان کرد: من امیدوارم که در صورت مهیا شدن شرایط «عادت نمی کنیم» هرچه سریعتر جلوی دوربین برود چرا که پیش قراردادی که با بازیگران و عوامل پشت صحنه این فیلم سینمایی بسته ایم همچنان به قوت خود باقی است و از سوی دیگر مایل هستیم تا این فیلم را به سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برسانیم.

این کارگردان سینما در ادامه این گفتگو در مورد حال و هوای جدیدترین فیلمش گفت: این فیلم به هیچ عنوان شباهتی با فضای فیلم «ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه» ندارد و از لحاظ پرسوناژ و لوکیشن بسیار غنی تر از فیلم قبلی ام است. «عادت نمی کنیم» یک درام اجتماعی است که داستان دو زوج جوان را روایت می کند که یک سوء تفاهم ساده زندگی آن ها را به مخاطره می اندازد و حضور زوج جوان دیگری که دوست آن ها هستند باعث می شود تا مشکلات این زوج ابعاد گسترده تری پیدا کرده و روز به روز مشکلات شان افزوده تر شود.

وی افزود: یکی از جالب ترین نکات در مورد این فیلم پلان معمایی آن است که تاکنون نظیر آن کمتر در سینمای ایران وجود داشته و از این رو می توان «عادت نمی کنیم» را اثری جدید برای سینمای ایران برشمرد که در بستر اتفاقات خانوادگی و اجتماعی یک داستان معمایی را روایت می کند.

ابراهیمیان در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: از سوی دیگر این فیلم ۴ قهرمان دارد و یک فرد به عنوان قهرمان فیلم شناخته نمی شود که از این منظر نیز می توانیم این فیلم را اثری نو در سینمای ایران به شمار آوریم.

خبرنگار سینماپرس در پی اظهارات ابراهیم ابراهیمیان از سعید سعدی در مورد چرایی انصرافش از ساخت این پروژه سوأل کرد که وی در پاسخ اظهار داشت: وضع بد اقتصاد سینمای کشور و عدم تأمین منابع مالی دلیل توقف تولید این فیلم شده است که این امر برخلاف میل من بوده و باید اظهار کنم که هیچ مشکلی با فیلمنامه و یا کارگردان این اثر نداشته ام.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.