شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶

در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد؛

فیما امامی: در انتظار پاسخ مرکز گسترش برای تولید ۳ طرح مستند خود هستم

فیما امامی کارگردان در نشست خبری فیلم مهتاب روی سکو

سینماپرس: فیما امامی فیلمساز سینمای مستند گفت: مدت ها است که ۳ طرح مستند را به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ارائه دادم و در انتظار پاسخ مثبت آن ها هستم تا بتوانم این فیلم ها را به تولید برسانم.

کارگردان فیلم سینمایی «مهتاب روی سکو» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: موضوعات ۳ طرح مستندی که به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ارائه کرده ام در ژانرهای مختلفی قرار دارد. یکی از این مستندها علمی دیگری اجتماعی و یکی از آن ها هم مستند پرتره است که تولید این آثار برای من از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی در حالیکه حاضر به ارائه توضیح بیشتری در خصوص مستندهای علمی و اجتماعی خود نشد ادامه داد: طرح مستند پرتره ای که به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ارائه داده ام در مورد یک خانم هنرمند خودآموخته است که مانند «مکرمه خانم» نقاش معروفی که به صورت خودآموخته توانست به عنوان یک هنرمند ارزشمند شناسایی شود سالیان دراز در گمنامی در رشته های مختلف هنری فعالیت می کرده و قطعاً بعد از ساخت این مستند توجهات زیادی به ایشان خواهد شد.

امامی در بخش دیگری از این گفتگو از نگارش یک فیلمنامه داستانی در ژانر اجتماعی خبر داد و گفت: این روزها مشغول نگارش فیلمنامه ای با محوریت خانواده ها هستم که در آن توجه بسیار جدی به مناسبات امروزی خانواده ها با یکدیگر شده است. نگارش این فیلمنامه قطعاً تا ۱ ماه آینده به پایان خواهد رسید اما مایل هستم که آن را بعد از ساخت ۳ مستندی که برایم از اولویت و اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند شروع کنم.

کارگردان مستند «جای خالی خانم یا آقای ب» افزود: به نظرم بهترین موقعیت برای تولید این اثر سینمایی اوایل سال آینده خواهد بود و از این رو قصد دارم بعد از توافق با سرمایه گذار برای ساخت این فیلم  اواخر سال جاری وارد مرحله پیش تولید آن بشوم.

وی در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: من امیدوارم این فیلم سینمایی برای جامعه ما تأثیرات مثبتی داشته باشد چرا که در آن سعی داریم به نقش و جایگاه خانواده به عنوان یک عنصر کلیدی برای تربیت نسل جوان توجه ویژه ای داشته باشیم.

گفتنی است؛ فيما امامي متولد ۱۳۵۷ در خرمشهر است. وي فارغ التحصيل رشته كارگرداني سينما و فوق ليسانس ادبيات نمايشي است. او فعاليت سينمايي خود را از سال ۱۳۸۹ با فيلم «مهتاب روي سكو» آغاز كرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.