چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶

اختصاصی/ جدیدترین خبرها از یک رویداد سینمایی

اعلام دقیق زمان و مکان افتتاحیه و اختتامیه جشنواره فیلم «شهر»/ «عشیری» خبر قبلی را اصلاح کرد

یزدان عشیری در نشست خبری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه خورشید

سینماپرس: یزدان عشیری مدیر روابط عمومی پنجمین جشنواره فیلم شهر گفت: این دوره از جشنواره ۲ مراسم افتتاحیه خواهد داشت که در تاریخ های سوم و ششم خرداد ماه برگزار خواهند شد. وی همچنین از برگزاری اختتامیه این دوره از جشنواره در برج میلاد تهران نیز خبر داد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس عشیری در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: از آنجا که این دوره از جشنواره فیلم شهر در ۲ بخش فیلم محله و اصلی برگزار می شود برای هریک از آن ها مراسم های افتتاحیه مجزایی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بخش «فیلم محله» مربوط به فیلمسازانی است که در دوره ۱ ماهه آموزشی جشنواره فیلم شهر که در برخی از فرهنگسراها برگزار می شد شرکت کردند و با مشاوره اساتید به نام و مطرح سینمای کشور ۱۵۶ عنوان فیلم ساختند که این آثار قرار است در جشنواره مورد داوری و ارزیابی قرار بگیرند. از این رو تصمیم شورای سیاست گذاری جشنواره این گونه شد تا همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر مراسم ویژه ای برای این بخش از جشنواره در پردیس سینمایی ملت برگزار شود که در واقع یک مراسم آیینی و نمادین خواهد بود.

مدیر روابط عمومی پنجمین جشنواره فیلم شهر با تأکید بر اینکه مراسم اختتامیه بخش «فیلم محله» همزمان با مراسم افتتاحیه بخش اصلی جشنواره روز ششم خرداد ماه در تالار ایوان شمس برگزار خواهد شد اظهار داشت: در این مراسم فیلم های برگزیده بخش «فیلم محله» معرفی و جوایزی به آن ها اهدا خواهد شد. همچنین تمامی اعضای هیأت های انتخاب، داوری، فیلمسازان و مسئولان سینمایی نیز در ایوان شمس حضور پیدا خواهند کرد.

وی افزود: اکران فیلم های سینمایی جشنواره نیز طی روزهای هفتم تا دوازدهم خردادماه خواهد بود که با تمهیدات در نظر گرفته شده تمامی خبرنگاران و منتقدان سینمای ایران می توانند به صورت ویژه فیلم های مورد نظر خود را تماشا کنند.

عشیری در خاتمه این گفتگو از برج میلاد به عنوان مکان اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم شهر نام برد و خاطرنشان کرد: ما برآن هستیم تا در شامگاه دوازدهم خردادماه آیین پایانی این مراسم را با حضور حداکثری سینماگران و مسئولان سینمایی کشور به صورت باشکوهی برگزار کنیم.

گفتنی است؛ پیش از این خبری در برخی از رسانه ها در روز ۲۷ اردیبهشت به نقل از روابط عمومی جشنواره انعکاس یافته بود که در آن زمان افتتاحیه جشنواره سوم خردادماه در تالار ایوان شمس اعلام شده بود که با این توضیحات اصلاح میشود.
 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.