شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

آیا وعده «تابش» محقق خواهد شد؟

قول مساعد مدیر عامل فارابی برای حمایت از تولید فیلم «بهمنی»/ اثری سینمایی با محوریت بمباران شیمیایی سردشت و حلبچه

حبیب الله بهمنی

سینماپرس: حبیب الله بهمنی کارگردان سینمای ایران که مدت ها است در انتظار حمایت نهادها و ارگان های حامی سینمای کشور برای تولید فیلم سینمایی «مرگ در برلین» به سر می برد گفت: به تازگی مدیر عامل بنیاد فارابی قول مساعدی برای تولید این فیلم داده و من امیدوارم با همکاری این بنیاد بتوانیم هرچه سریعتر این اثر سینمایی را کلید بزنیم.

این کارگردان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تاکنون فیلمنامه «مرگ در برلین» در برخی از نهادها و سازمان های سینمایی کشور از جمله موسسه فرهنگی هنری روایت فتح و یا انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به تصویب رسیده و بسیاری از ارگان های دیگر نیز برای تولید این اثر سینمایی اعلام حمایت کرده اند اما به دلیل عدم همکاری بنیاد سینمایی فارابی تولید این فیلم مدتی است به تعویق افتاده که امیدوارم با نظر مساعد مدیرعامل جدید این بنیاد هرچه سریعتر این اثر سینمایی جلوی دوربین برود.

وی با تأکید بر اینکه فیلم سینمایی «مرگ در برلین» از لحاظ تهیه و تولید فیلمی بسیار سنگین است و از همین رو نیاز به حمایت مالی و معنوی زیادی دارد اظهار داشت: ما در این اثر سینمایی می خواهیم فاجعه سردشت را بازسازی کنیم و یا اینکه در کشور آلمان و در دو شهر مهم «کلن» و «برلین» فیلمبرداری خواهیم داشت. از همین رو نیاز بسیار جدی به حمایت های متولیان سینمایی کشور برای تولید این فیلم داریم و نمی توانیم همینگونه سردستی این فیلم را به تولید برسانیم.

کارگردان فیلم سینمایی «سیب و سلما» خاطرنشان کرد: «مرگ در برلین» یکی از آثاری است که در صورت ساخته شدن در سینمای ایران ماندگار خواهد شد. این فیلم جزو آثاری است که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تولید آثار فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر ساخته می شود. چرا که دفاع مقدس ما یک امر به معروف مهم است و ما بنا داریم در این فیلم مخاطبان را به یاد جنایات دشمنان و مستکبران بیندازیم که چگونه علیه انقلاب اسلامی ما به ستیز برخاسته بودند.

بهمنی ادامه داد: من بسیار امیدوارم که در صورت مهیا شدن شرایط اولین رونمایی این اثر سینمایی در چهاردمین جشنواره بین الملیل فیلم مقاومت باشد. چرا که این فیلم در راستای سینمای مقاومت بناست که به تولید برسد و بهترین مکان برای رونمایی و نمایش آن در چنین جشنواره مهمی است. اما اگر مدیران سینمای کشور و مسئولان نهادهای ذیربط سریعتر برای کلید زدن این فیلم تصمیم نگیرند این اتفاق رخ نخواهد داد.

این کارگردان در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: من بارها تا مرحله کلید زدن این اثر سینمایی پیش رفته ام اما متأسفانه به دلیل عدم حمایت های جدی مسئولان این اتفاق رخ نداده و نتوانستم این اثر را به مرحله تولید برسانم. ما حتی پیش از این با بسیاری از عوامل این فیلم سینمایی در سمت های بازیگری و همچنین عوامل پشت صحنه در ایران، آلمان و عراق به توافق رسیده بودیم و با تمامی آن ها قرارداد برای حضور در این فیلم را امضا کرده بودیم که همگی آن ها ملغی شد.

کارگردان فیلم سینمایی «شب کایت ها» در خاتمه این گفتگو گفت: من طی سال ها که از نگارش این فیلمنامه می گذرد مرتباً آن را بازنویسی کرده ام تا از مسائل روز عقب نماند و امیدوارم که این بار شرایط برای تولید آن به صورت جدی فراهم گردد.

گفتنی است؛ حبیب الله بهمنی متولد سال ۱۳۳۶ شراز، دارای مدرک کارشناسی سینما با گرایش کارگردانی و کارشناسی ارشد ادبیات نمایش از دانشگاه هنر است. وی با بازی در فیلم سینمایی «فصل نیکان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا وارد دنیای سینما شد و در ادامه به فیلمنامه نویسی و کارگردانی سینما و تهیه کنندگی روی آورد. فعالیت مطبوعاتی، تدریس رشته سینما و همچنین مدیریت گروه سینما دانشگان سوره بخش هایی دیگری از فعالیت های وی به شمار می رود. «سیب و سلما»، «لوح فشرده»، «شب کایت ها»، «زندانی ۷۰۷»، «مروارید سیاه» و «راننده سفیر» در کارنامه کارگردانی حبیب الله بهمنی به ثبت رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.