جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

پيشنهاد محمد سرير براي كاهش قيمت بليت كنسرت ها

دکتر محمدسریر در مراسم رونمایی از آلبوم موسیقایی نوروز و بهار ایرانی

باشگاه خبرنگاران: امروزه علاوه بر بلیط کنسرت، کالاهای دیگری نیز هستند که توسط خود مردم می‌توان قیمت‌هایشان را متعادل کرد.

محمد سریر، رئیس هیات مدیره خانه موسیقی ايران در گفتگو با خبرنگار موسيقي باشگاه خبرنگاران در خصوص عوامل مؤثر بر قیمت بلیط کنسرت‌ها گفت: علاوه بر هزینه‌ی خود هنرمند و اعضای گروه که مقدار ناچیزی است ، هزینه‌های جنبی از قبیل اجاره‌ی سالن ، نور ، دکور و همچنین بخش‌های دولتی در زمینه‌ی اداره‌ی امور و ایجاد نظم وجود دارد. این هزینه‌ها حدوداً برای هر صندلی بین ۳۸ تا ۴۸ هزار تومان تخمین زده می‌شود.
وی افزود: با در نظر گرفتن قیمتها از ۴۰ تا ۱۰۰ هزار تومان وقتی معدل گرفته می‌شود، در واقع برای هنرمند چیزی نمی‌ماند ، چرا که بخش اعظم این رقم به اجاره‌ی سالن‌ها که بیشتر در اختیار مؤسسات دولتی یا نیمه دولتی مانند شهرداری هستند، تعلق می‌گیرد و باید روی آنها اندیشه و نظارتی شود تا هزینه‌ها پایین بیایند که هم مردم و هم بخش هنری نیز بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.
سریر در پاسخ به میزان تأثیر و اقدامی که خانه موسیقی بر این قیمتها دارد، تصریح کرد: خانه‌ی موسیقی نمی‌تواند دخالت چندانی در این کار بکند ، زیرا همان طور که گفته شد ، بخش اعظم هزینه‌ها به بخش‌های دولتی بر می‌گردد و این مردم هستند که با شرکت نکردن در این برنامه‌ها می‌توانند موجبات کاهش قیمت بلیط‌ها را فراهم کنند ، چرا که آرام آرام باید یاد بگیریم که توسط خود مردم توازن را برقرار کنیم و زمانی که بلیط‌ها خریداری نشوند ، قیمت‌ها به حالت متعادلی می‌رسند.
وی افزود: اجناس زیادی در بیرون هستند که می‌توان با این شیوه قیمت آنها را تنظیم کرد ، بجز بعضی مواد مثل مواد غذایی که دولت‌ها موظف هستند آن را کنترل کنند و در مورد کنسرت ها نیز وقتی افرادی هستند که خودشان حاضر به خرید این بلیط‌ها می‌شوند طبیعی است که چنین اتفاقی می‌افتد.
رئیس هیات مدیره خانه موسیقی خاطر نشان کرد: در بخش‌هایی که اجرای کنسرت‌ها که ارزشی هستند و به نوعی بخش فرهنگ جامعه در آن پررنگ است، دولت‌ها باید زمینه‌ای را فراهم کنند که این هزینه‌ها را پایین بیاورند ، به عنوان مثال سالن‌ها را ارزان‌تر اجاره دهند و قیمت‌ پایه‌ی صندلی‌ها را از ۴۰ به ۲۰ هزار تومان برسانند تا این بخش از هنر نیز در اختیار همه قرار بگیرد.

نظرات

  • انوش ۱۳۹۴/۰۳/۰۲ - ۰۳:۰۰
    0 0
    دولت باید برای این جور کارهای فرهنگی سویسید کافی هم بدهذ و الا اینهم میشود فقط برای پول دارها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.