جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶

زمزمه توقیف یک فیلم بی‌حاشیه!

فیلم سینمایی احتمال باران اسیدی

هفت راه: در روزهایی که فیلم‌های سابقاً توقیفی، به راحتی اکران می‌شوند، ظاهراً برخی فیلم‌های کم حاشیه با مشکلاتی در شورای پروانه نمایش روبرو شده‌اند.

فیلم «احتمال باران اسیدی» به کارگردانی «بهتاش صناعی‌ها» که توانست در بخش نگاه نو جشنواره‌ی سی و سوم فیلم فجر، با اقبال داوران روبرو شود و سیمرغ بهترین فیلمنامه را بگیرد، این روزها پشت در شورای پروانه نمایش مانده است.
 
شنیده‌های خبرنگار «هفت‌راه» حاکی از آن است که برخی اعضای شورای پروانه نمایش معتقدند فیلم به موضوع همجنس‌گرایی پرداخته است و به همین دلیل، حتی امکان توقیف آن نیز وجود دارد.
 
این در حالی است که ‌«احتمال باران اسیدی» با کمترین حاشیه در جشنواره‌ی سی و سوم فجر اکران شد و نمایش آن با وجود برخی کنایه‌های سیاسی، مخالفت چندانی را به دنبال نداشت. هر چند که فیلم پیش از نمایش در جشنواره هم در شورای پروانه‌ی نمایش مخالفانی داشت و چند اصلاحیه خورده بود.
 
گفتنی است «احتمال باران اسیدی» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها، نویسندگی بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم و تهیه‌کنندگی سمیرا برادری و روح‌الله برادری ساخته‌ی سال ۱۳۹۳ است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «منوچهر شصت سال سن دارد، او بازنشسته‌ی اداره دخانیات است ولی از سر بیکاری همچنان هر روز به اداره می‌رود. مادرش تا زنده بود آرزو داشت ازدواجش را ببیند. در حالی که منوچهر حتی دوستی هم در زندگی نداشته به جز خسرو.»
 
شمس لنگرودی، مریم مقدم، حبیب پورسیفی، ارسلان عبداللهی، عیسی حسینی، پوریا رحیمی و پروین ملکی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.