دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

مهرداد فرید در گفتگو با ما:

ساخت «دعوتنامه» تنها منوط به حمایت آستان قدس رضوی است

مهرداد فرید

سینماپرس: مهرداد فرید کارگردان سینما اظهار داشت: در صورت عدم همکاری آستان قدس رضوی ساخت «دعوتنامه» ملغی می شود.

فرید در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: فیلمنامه فیلم «دعوتنامه» که به قلم حمید چمنی نوشته شده برای بررسی و همکاری به آستان قدس رضوی ارائه شده است که امیدوارم طی روزهای آینده با همکاری آستان قدس رضوی تصویربرداری آن آغاز شود.

فرید اظهار داشت: فیلمنامه این اثر به گونه ای است که به احتمال زیاد آستان قدس رضوی با ما در ساخت این اثر همکاری کند. «دعوتنامه» دارای فیلمنامه ای است که ارزشهای بسیاری از مسائل دینی را مطرح می کند.

کارگردان فیلم سینمایی «بی تابی بیتا» خاطرنشان کرد: برای ساخت این اثر تنها به همکاری آستان قدس رضوی نیاز داریم و به همین دلیل برای رایزنی با بنیادها یا نهادهای دیگر مثل بنیاد سینمایی فارابی فعالیتی نداشتیم.

وی در ادامه از قصه و موضوع این فیلم سینمایی گفت و افزود: قصه این فیلم درباره خانواده هایی است که برای زیارت به شهر مشهد رفته و اتفاقاتی برای آنها رخ می دهد که فضا و قصه فیلم را تشکیل می دهد.

فرید درباره عوامل ساخت فیلم سینمایی «دعوتنامه» اظهار داشت: قبل از تصویب فیلمنامه در آستان قدس رضوی برای رایزنی با عوامل اقدامی نخواهیم داشت. متأسفانه پروسه تصویب این فیلمنامه خیلی به طول انجامید و دلیل اصلی آن برای خودم نیز مشخص نیست.

این کارگردان در پایان گفت: تصویربرداری این اثر به طور کلی در شهر مشهد و درصد بالایی از آن در حرم مطهر امام رضا (ع) انجام خواهد شد و به همین دلیل برای ساخت این فیلم مذهبی به همکاری همه جانبه آستان قدس رضوی نیازمند هستیم.

گفتنی است مهرداد فرید پیش از این ساخت فیلم های سینمایی «زنها شگفت انگیزند»، «از ما بهتران»، «همخانه» و «آرامش در میان مردگان» را در کارنامه خود به عنوان کارگردان داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.