سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸

گفتگوی سینماپرس با کارگردان مجموعه های تلویزیونی

گلایه های «محسن شاه محمدی» پس از دو سال دوری از دنیای فیلم و سریال‌سازی/ هیچ‌کس سر جای خودش نیست!

محسن شاه محمدی کارگردان

سینماپرس: محسن شاه محمدی کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون اظهار داشت: دو سال است که فعالیتی در زمینه ساخت فیلم نداشتم و در این مدت اگرچه فیلمنامه هایی به من ارائه می شد ولی به دلایل مختلف نمی توانستم ساخت آن ها را بپذیرم.

شاه محمدی در گفتگو با سینماپرس افزود: جامعه ما به خوراک فکری برای فرهنگ سازی نیاز دارد و باید این خوراک فکری را هنرمندان و مسئولان به جامعه تزریق کنند.

این کارگردان در ادامه خاطرنشان کرد: سالهاست فیلم های جذاب و آموزنده ای در زمینه فرهنگ ندیده ام و متأسفانه سازمان صدا و سیما نیز به این مسأله توجه ندارد.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «کلانتر» اظهار داشت: در دنیا این مسأله ثابت شده است که هنرمندان بهتر و زودتر مشکلات جامعه را می بینند و به همین دلیل باید همواره مورد حمایت قرار گیرند تا پس از تولید یک اثر با محوریت آن مشکل، همگان برای رفع آن بر آیند.

وی افزود: متأسفانه محدودیت ها و مشکلات مالی بسیار باعث شده هنرمندانی که زمانی آثاری شاخص از آن ها شاهد بودیم برای ساخت فیلم و سریال به آثار ضعیفی که در تلویزیون شاهد هستیم روی آورند. این مسأله برای نویسندگان هم مشکل ساز شده و غم نان آنها را وادار به نوشتن فیلمنامه های ضعیف کرده است.

این کارگردان اظهار داشت: در دو سال اخیر وضعیت تلویزیون بسیار وخیم شده و هیچکس در جایگاهی که باید باشد نیست. ما باید تلویزیون و سینما را با مردم کشورمان همراه سازیم اما آثار ما به قدری ضعیفاند که  اکثر مخاطبان تلویزیون به سراغ دیدن سریال های ضعیف شبکه های ماهواره ای می روند در حالیکه این برنامه ها از فرهنگ هایی نشأت گرفته اند که با جامعه ایرانی اسلامی ما فاصله بسیاری دارند.

شاه محمدی در ادامه این بحث اظهار داشت: اگر کمی دقت کنیم آثار ضعیف ترکیه ای که متأسفانه با جامعه ما ارتباط خوبی برقرار کرده اند به مردم ما ارتباطی ندارند؛ این روزها اغلب فیلمنامه های نویسندگان ما از آثار سخیف کشور ترکیه نیز ضعیف تر هستند. 

وی افزود: حتی اگر فیلمنامه نویسان به نوشتن آثار سخیف قانع شوند پروسه همکاری تهیه کننده با فیلمنامه نویس نیز دچار مشکلات فراوان است و حواشی بسیاری چون چگونگی توزیع بودجه و حق الزحمه عوامل از آن دسته مشکلات است.

گفتنی است محسن شاه محمدی پیش از این ساخت تعداد زیادی تله فیلم و مجموعه های تلویزیونی همچون «پاییز پدر سالار»، «کلانتر ۱ تا ۳»، «گارد ساحلی»، «شلیک نهایی» و ...را در کارنامه هنری خود داشته است.

برچسب‌ها

نظرات

  • احسان مرادي ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۰۱:۲۲
    1 0
    درود محسن جان كارگردان خوش فكر سينما و تلوزيون كه افتخار بازي سريال كلاننر ٢ را با ايشان داشتم و متاسفانه خارج از ايران هستم و اگر كنارش بودم باهم همكاري بهتر ميداشتيم
  • مريم ۱۳۹۵/۰۵/۰۳ - ۱۱:۴۸
    2 0
    با آرزوي موفقيت براي آقاي شاه محمدي و احسان مرادي بزرگ

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.