سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

سوژه مستند بلند «علی نیکبخت»

روایت نوجوانانی که در مراسم «اعتکاف» هم نمی‌توانند از بازی های مجازی دل بکنند!

اعتکاف

سینماپرس: علی نیکبخت کارگردان مستند اظهار داشت: مستندی نیمه بلند در دست ساخت دارم که به اعتکاف و بازی های مجازی دانش آموزان می پردازد.

نیکبخت در گفتگو با سینماپرس افزود: هنوز برای این اثر ۳۰ یا ۴۵ دقیقه ای عنوانی انتخاب نکرده ایم و به دلیل مشکلات مالی تصویربرداری این مستند فعلاً متوقف شده است.

وی خاطرنشان کرد: این فیلم در رابطه با دانش آموزانی است که سه روز در مساجد اعتکاف می کنند و از دغدغه های مادی خود را کنار می زنند که خود نشانگر قدرت اراده بالا است اما همین دانش آموزان در مراسم اعتکاف با وجود اراده ای که دارند در روزهای اعتکاف برخی اوقات سرشان را با بازی های رایانه ای توسط موبایلشان گرم می کنند و نمی توانند از این مسأله دل بکنند!

این کارگردان اظهار داشت: ۳۰ درصد از تصویربرداری این اثر انجام شده و برای باقی تصویربرداری نیاز به بودجه بالایی داریم که با چند تهیه کننده وارد بحث و رایزنی شده ایم و امیدوارم به نتایج مطلوبی برای ادامه ساخت این فیلم دست یابیم.

نیکبخت افزود: بخش اصلی این مستند که در اعتکاف می گذرد تصویربرداری شده است و ما برای دنبال کردن زندگی کاراکترها در خانه و مدرسه شان نیاز به تصویربرداری داریم که مستلزم هزینه بالایی است.

وی با اشاره به محدود بودن تعداد عوامل ساخت این اثر اظهار داشت: در این فیلم مصطفی حق پسند به عنوان مشاور و مجید ترک آبادی در مقام عکاس با من همکاری کردند. ضمن اینکه تهیه کنندگی، کارگردانی و تصویربرداری این اثر را خودم بر عهده داشتم.

این کارگردان در پایان اظهار داشت: ساخت این مستند ایده جذابی بود که از نظر من در حال حاضر به بهترین شکل دنبال می شود و امیدوارم در جشنواره سینما حقیقت راه یافته و از سوی منتقدان دیده شود.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.