سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

احتمال توقف نمایش «نهنگ عنبر» در برخی از سینماها

نهنگ عنبر

تسنیم: امروز صبح در حالی که سایت سینماتیکت اقدام به فروش آنلاین بلیط‌های فیلم سینمایی «نهنگ عنبر» سامان مقدم می‌کرد، نام سینما آفریقا که یکی از اکران‌کننده‌های این فیلم بود از لیست سینماهای اکران کننده حذف شده بود.

امروز صبح در حالی که سایت سینماتیکت اقدام به فروش آنلاین بلیط‌های فیلم سینمایی «نهنگ عنبر» سامان مقدم می‌کرد، نام سینما آفریقا که یکی از اکران‌کننده‌های این فیلم بود از لیست سینماهای اکران کننده حذف شده بود.

مسئول سایت سینما تیکت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، درباره حذف سینما آفریقا از لیست اکران‌کنندگان «نهنگ عنبر» گفت: مسئولان سینما خودشان به صورت مستقیم دسترسی به این سایت دارند و سانس‌های اکران فیلم‌ها را آنها تعیین می‌کنند. اگر نام یک سینما در لیست اکران کنندگان این فیلم قرار نگرفته است بنا به تصمیم سینمادار می‌باشد.

مسئول رزرو بلیط سینما آفریقا نیز با تایید این مطلب که امکان حذف فیلم «نهنگ عنبر» از روی پرده این سینما وجود دارد، گفت: امروز هم این فیلم را در سینما اکران می‌کنیم ولی شایعات در مورد حذف این فیلم زیاد است. شاید در روزهای آینده نامه‌ای بیاید و این فیلم از پرده پایین آورده شود.

وی در ادامه به درخواست خبرنگار تسنیم برای ارتباط با مدیر این مجموعه جواب مثبت داد اما پس از مدتی انتظار گفت: فعلا امکان گفت‌وگو با مدیر سینما وجود ندارد.

پس از دقایقی هم دوباره نام سینما آفریقا به لیست اکران کننده‌های فیلم «نهنگ عنبر» در سایت سینما تیکت اضافه و امکان رزرو بلیط فراهم شد.

سینما آفریقا از جمله سینماهای تهران است که تحت مدیریت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی قرار داشت و قرار بود مدیریت آن به حوزه هنری منتقل شود. مومنی شریف، رئیس حوزه هنری پیش از این درباره انتقال مسئولیت مدیریت سینماهای بنیاد شهید و بنیاد مستضعفان گفته بود: علیرغم دستور مقام معظم رهبری برای دادن این ۲۷ سالن سینما به حوزه هنری توسط بنیاد شهید و بنیاد مستضعفان و کمیته امام؛ متاسفانه روند واگذاری با کندی صورت می‌گیرد.

حوزه هنری از ابتدا اکران فیلم «نهنگ عنبر» را در سینماهای خود به عهده نگرفته بود و اکران این فیلم در سینما آفریقا نشان می‌دهد که هنوز مدیریت این مجموعه با حوزه هنری نیست.

شاید قرار است در روزهای آینده مدیریت سینما آفریقا به حوزه هنری سپرده شود، شاید بنیاد مستضعفان هم با وجود محتوای فیلم «نهنگ عنبر» که برخی آن را هتاکانه و ضد دفاع مقدس می‌دانند تصمیم به حذف این فیلم از سینماهایش دارد و شاید نامه‌ای که قرار بود به مدیر سینما آفریقا برسد، هرگز به دستش نرسد. باید دید در روزهای آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.