چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

تشریح گزارش یک جلسه در گفتگو با سینماپرس

خبر سید ضیاء هاشمی از قول مساعد «سرافراز» نسبت به افزایش پخش رایگان آگهی فیلم‌ها وخرید آثار سینمایی

سید ضیاء هاشمی*

سینماپرس: سیدضیاء هاشمی رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران که صبح امروز همراه با جمعی از سینماگران با محمد سرافراز رئیس جدید رسانه ملی در باب تعامل و همکاری تلویزیون با سینما جلسه ای ۳ ساعته داشتند در این باره گفت: در این جلسه قرار شد تلویزیون امکان پخش تیزرهای تبلیغاتی رایگان برای فیلم های سینمایی، تولید یک ویژه برنامه تخصصی سینمایی به صورت هفتگی و همچنین خریداری فیلم های روز سینمایی را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس هاشمی درباره این جلسه اظهار داشت: در این جلسه که از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز شد و بیش از سه ساعت به طول انجامید ۱۴نفر از تهیه‌کنندگان سینما با محمد سرافراز(رئیس سازمان صدا وسیما)، مرتضی‌ پورمحمدی(معاون سیما) و تختشید(مدیرکل امور نمایشی سیما) گفتگو کرده و خواسته‌های خود را مطرح کردند. محمدرضا شرف‌الدین، جمال شورجه، محمد خزاعی، ناصر شفق، حبیب کاوش، مسعود اطیابی، پوران درخشنده، تینا پاکروان، علیرضا رئیسیان، حبیب‌الله کاسه‌ساز، حسین فرحبخش، علی سرتیپی، مسعود اطیابی و احمدرضا معتمدی از جمله افراد حاضر در این جلسه بودند.

وی ادامه داد: ما سینماگران مستقل با این اعتقاد که مقام معظم رهبری همواره بر این باور هستند که کلید پیشرفت مملکت به میزان زیادی در دستان سینماگران است خواستیم تا یک تعامل با رئیس سازمان صدا و سیما داشته باشیم و بتوانیم بر اثر این تعامل دست به کارهایی اثرگذار بزنیم که برای آینده سینما، تلویزیون و فرهنگ و هنر کل کشور موثر باشد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شوکران» با تأکید براینکه سینماگران همواره با مشکلات متعددی از جمله قاچاق افسارگسیخته آثار سینمایی، کاهش مخاطبان سینما، افزایش ضریب ریسک سرمایه گذاری در سینما، کمبود تعداد سالن های سینمایی و... مواجه هستند خاطرنشان کرد: این موارد تنها تعداد اندکی از مجموعه مشکلات بزرگی بود که سینماگران ایران طی سال های اخیر مشغول دست و پنجه نرم کردن با آن ها هستند و امروز ما این موارد را با آقای سرافراز در میان گذاشتیم و از ایشان تقاضا کردیم که به ما کمک کنند.

هاشمی تأکید کرد: این جلسه در اصل به این دلیل برگزار شد که ما نقاط مشترک و نقاط قوت یکدیگر را به خوبی بشناسیم تا بتوانیم در آینده تعامل و همکاری بسیار خوبی با یکدیگر داشته باشیم که خوشبختانه این امر محقق شد.

رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران سپس با اشاره به اینکه مسائل بسیار مهمی در این جلسه مطرح شد اظهار داشت: مسائلی مانند اینکه تیزرهای تبلیغاتی فیلم های سینمایی در تلویزیون می تواند به فروش سینما کمک شایانی کند و اینکه سینما امکان رقابت با تجارت را ندارد در این جلسه مطرح شد. متأسفانه هزینه تبلیغات برای سینماگران بسیار گزاف و سنگین است و اگر رسانه ملی به آن ها کمک کند می توانند پیشرفت بسیار زیادی در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: از همین رو ما از رئیس رسانه ملی درخواستی کردیم تا با گشاده دستی دستوری مبنی بر پخش رایگان تیزر فیلم های سینمایی را بدهند تا سینماگران بتوانند از این امکان بسیار خوب استفاده کنند. همچنین از سوی دیگر در این جلسه بحث خرید آثار سینمایی بعد از اتمام اکران عمومی آن ها مطرح شد چرا که متأسفانه طی سال های اخیر ما همواره شاهد آن بوده ایم که بعد از ورود فیلم ها به شبکه نمایش خانگی بسیاری از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان اقدام به پخش گسترده این آثار می کنند و از طرف ما امکانی برای مقابله با آن ها وجود ندارد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «اعتراض» ادامه داد: ما از آقای سرافراز درخواست کردیم که هم به خاطر اینکه بتوانند برنامه های تلویزیون و به ویژه شبکه های متعدد استانی را با آثار سینمایی ایران پر بکنند و هم اینکه سینما نیز بتواند از تلویزیون به منافعی دست پیدا کند بعد از اکران فیلم های سینمایی آن ها را از تهیه کنندگان خریداری کنند تا به جای شبکه های خارج از کشور تلویزیون جمهوری اسلامی ایران بتواند مخاطبان زیادی را جذب خود کند.

هاشمی سپس با اشاره به اینکه در این جلسه درخواست مهم دیگری دال بر تولید یک ویژه برنامه تخصصی سینمایی و جذاب به صورت هفتگی توسط ما به آقای سرافراز داده شد گفت: ما خواستار تهیه و تولید یک برنامه تخصصی سینمایی بودیم که بتواند در شأن سینمای ایران باشد؛ برنامه ای که بتواند با رویکردهای نقادانه خود روز به روز سینمای ایران را به پیشرفت و اعتلا برساند و عایدی مثبتی برای سینمای ایران به ارمغان بیاورد.

این تهیه کننده سینمای ایران در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: من امیدوارم جلساتی مثل جلسه امروز با رئیس رسانه ملی استمرار داشته باشد و ما بتوانیم در آینده ای نه چندان دور تعاملات بسیار خوبی با یکدیگر داشته باشیم. خوشبختانه دکتر سرافراز قول حمایت از مجموعه سینمای ایران را دادند و نظرشان نسبت به مسائل مطرح شده توسط ما بسیار مثبت بود که امیدوارم ما بتوانیم هرچه سریعتر شاهد انجام خواسته های سینماگران ایران از تلویزیون باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.