جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰

کناره‌گیری «آل پاچینو» از یک تئاتر

فروتنی-آل پاچینو

ایسنا: «آل پاچینو» که قرار بود در اقتباس نمایشی از رمان «گرسنگی» نوشته «کنونت هامسون» نویسنده مشهور نروژی ایفای نقش کند، بدلیل طرفداری بیش از حد نویسنده از هیتلر و نازی‌ها از بازی در این نمایش کناره‌گیری کرد.

این بازیگر صاحب نام آمریکایی که بیشتر شهرتش را برای بازی در نقش «مایکل کارلئونه» در فیلم «پدرخوانده» و همچنین نقش «تونی مونتانا» در فیلم «صورت زخمی» به دست آورده است، قرار بود در این نمایش به عنوان راوی حضور یابد.

«جان استفن» مدیر کمپانی «Copenhagen’s Aveny-T» که تهیه‌کنندگی این نمایش را بر عهده دارد در این باره عنوان کرد: بله درست است. آقای «پاچینو» در آخرین دقایق به این نتیجه رسید که نمی‌تواند با مضامین ارائه شده در متن نمایش کنار بیاید و ما به این تصمیم احترام می‌گذاریم.

رمان «گرسنگی» درباره وضع فلاکت بار جوان بی نامی در خیابانهای شهر «اسلو» و در قرن نوزدهم است که پول اندکی از قبل فروش مقاله و داستان به روزنامه، گدایی و دزدی به دست می‌آورد.

«آل پاچینو» طی پنج دهه حضور فعال در دنیای سینما در فیلم‌های ماندگاری بازی کرده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به «پدرخوانده»، «سرپیکو»، «بعدازظهر سگی»، «عدالت برای همه»، «گشت‌زنی»، «صورت زخمی»، «بوی خوش زن»، «مخمصه»، «وکیل مدافع شیطان»، «کافه چینی»، «تاجر ونیزی»، «۱۳ یار اوشن» و «قتل منصفانه» اشاره کرد.

وی برای فیلم‌های «پدرخوانده»، «سرپیکو»، «پدرخوانده۲»، «بعدازظهر سگی» «عدالت برای همه»، «گلن گلی گلنراس»، «دیک تریسی» و «بوی خوش زن» نامزد جایزه‌ی اسکار شد که برای فیلم آخری موفق به دریافت این جایزه شد.

جایزه‌ی‌ «بافتا» بهترین بازیگر مرد، چهار جایزه‌ی گلدن گلوب، بهترین بازیگر جشنواره‌ی کارلووی واری، بهترین بازیگر جشنواره‌ی سن‌سباستین و دریافت شیرطلای افتخاری جشنواره ونیز در سال ۱۹۹۴ بخشی از افتخارات سینمایی این بازیگر سرشناس هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.