دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴

در پی احضار «جنتی» به مجلس در روز سه شنبه؛

سخنگوی کمیسیون فرهنگی: نظارت در بدنه وزارت ارشاد بسیار کمرنگ شده است

سید علی طاهری سخنگوی کمیسیون مجلس

سینماپرس: سید علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پی احضار علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس برای پاسخگویی به سوألات برخی از نمایندگان اظهار داشت: متأسفانه نظارت در بدنه وزارت ارشاد بسیار کمرنگ شده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: عدم نظارت باعث به وجود آمدن مشکلات متعددی در زمینه فرهنگ و هنر کشور و نیز ابهامات و سوالات متعددی در بین نمایندگان مجلس شده که امیدوارم وزیر محترم ارشاد پاسخ قانع کننده ای در برابر وکلای ملت داشته باشند.

وی تصریح کرد: به رغم ابهامات بسیار در دیدگاههای حاکم بر وزارت ارشاد در عین حال همچنان برای ما مشخص نیست که آیا پشت این نگاه و رفتار غرض ورزی وجود دارد یا خیر؟

وی با تأکید بر اینکه نگاه فرهنگی وزیر دولت یازدهم با دوره گذشته که دوره اصولگرایی بوده بسیار متفاوت است، اظهار داشت: به عنوان مثال اگر در دوره گذشته یک بار ناشری خلافی را مرتکب می شد دیگر به او اجازه کار داده نمی شد اما در حال حاضر این گونه نیست و اگر خلاف های متعددی هم در حوزه فرهنگی و هنری صورت بگیرد باز هم اجازه ادامه کار به فعالان فرهنگی و هنری داده می شود.

طاهری سپس در پاسخ به این سوأل که آیا از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با فیلم های سینمایی حاشیه دار سوأل خواهد شد گفت: اینکه به صورت کلی اشکالی به یک فیلم خاص در این سوألات گرفته شود در جلسه وجود نخواهد داشت و آنچه که بیش از همه چیز احتمال آن می رود این است که به صورت کلی در مورد حواشی فیلم های سینمایی از مدت ها گذشته تاکنون از وزیر ارشاد سوأل شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: البته ما مایل هستیم در حاشیه جلسه سوألاتی را به صورت غیر رسمی از وزیر ارشاد در رابطه با برخی فیلم های حاشیه دار که طی یکی دو ماهه گذشته در سینماها اکران شده اند بپرسیم که امیدوارم پاسخ های ایشان بتواند اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی را قانع کند.

گفتنی است؛ پیش از این در گفتگو با یکی از رسانه ها زهره طبيب زاده يکي از سوال کنندگان از وزير ارشاد به موضوع سوال خود اشاره و خاطرنشان کرد: موضوع سوال از وزير در خصوص اکران فيلم «قصه ها» است که به علت برخي موارد و ايرادات نبايد به اکران مي رسيد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.