سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸

در مصاحبه با خبرنگار ما مطرح کرد:

شاهد سلطانی: مستند بلند «صداها» را با محوریت داعش آماده تولید دارم

شاهد سلطانی آزاد

سینماپرس: شاهد سلطانی آزاد فیلمنامه نویس و کارگردان فیلمهای مستند در رابطه با جدیدترین فعالیت هایش گفت: حدود ۲ سال است که برای ساخت فیلم مستند بلندی با محوریت داعش به نام «صداها» اقدام کرده ام که در صورت حمایت قطعی نهادهای ذیربط به زودی تولید خواهد شد.

کارگردان مستند «چهل شاهد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این مستند جزو آثار بسیار مهم و استراتژیک برای حوادث روز منطقه به حساب و می تواند با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان علاقمند روبرو شود.

سلطانی آزاد با تأکید بر اینکه موسسات زیادی از جمله موسسه شهید آوینی و یا انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس طرح و ایده اولیه این فیلم را مطالعه کرده اما هنوز برای ساخت آن خبری به من نداده اند، اظهار داشت: تنها خبری که من از انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گرفته ام این است که آن ها طرح اولیه این فیلم را پسندیده اند و من همچنان منتظر هستم تا شرایط ساخت آن را فراهم سازند.

وی سپس در مورد داستان وفضای این فیلم گفت: به دلیل نو بودن سوژه و فضا من ترجیح می دهم چندان در مورد این اثر مستند تا زمان تولید توضیحی ندهم اما این را باید عنوان کنم که این فیلم از لحاظ ساختاری شبیه به یکی دو اثر مستند قبلی ام خواهد بود.

وی ادامه داد: فیلم «صداها» فیلمی بیگ پروداکشن است که در ۱۲ نقطه ایران و همچنین تعدادی از کشورهای خارجی باید به تولید برسد و زمان نسبتاً زیادی را هم برای ساخت احتیاج دارد.

کارگردان فیلم مستند «جوانمرد فاضل» در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه اکثریت سینماگران به دلیل شرایط عجیبی که بر سینما و تلویزیون حاکم است نمی دانند چه کاری انجام دهند، خاطرنشان کرد: من سال گذشته قرار بود فیلمی داستانی در مورد یک خانواده شهید را به تولید برسانم که متأسفانه شرایط ساخت آن مهیا نشد.

وی افزود:  همچنین چندی قبل طرح تولید مجموعه ای را در گروه بسیج سازمان صدا و سیما به تصویب رساندم که مقدمات ساخت آن را به صورت کامل انجام دادیم اما مدیران سازمان در کمال بهت و حیرت ما اعلام کردند که دیگر نمی توانند برای ساخت این اثر بودجه صرف کنند و تولید این کار از دستور کارشان خارج شده است.

این کارگردان در خاتمه این گفتگو خاطر نشان ساخت: وضعیت این روزهای سینما و تلویزیون ایران به گونه ای است که هیچ سینماگری نمی تواند با قطعیت در مورد آینده کاری خود نظر بدهد و وضعیت و تکلیف او مشخص نیست لذا من امیدوارم که مسئولان فرهنگی و هنری کشور فکری اساسی برای حل این مشکلات بکنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.