شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

جدیدترین خبرها از یک محصول مشترک

نجفی: «الفیدا» تاریخ مصرف ندارد/ سیدزاده: با ترک ها قرارداد بسته‌ایم و یک ماه و نیم دیگر کلید می‌زنیم

حسن نجفی-سعید سیدزاده

سینماپرس: حسن نجفی کارگردان سینما در مورد وضعیت تولید فیلم سینمایی «الفیدا» که چندی قبل پروانه ساخت آن از سوی سازمان سینمایی صادر شد اظهار داشت: «الفیدا» فیلمی است که در بستر جنگ مباحث عمیق انسانی را مطرح می کند؛ تلاش ما این است که از روزمرگی و داشتن تاریخ مصرف در این رابطه خارج شویم و اثری خلق کنیم که طی سال های آینده هم در سینمای جهان بدرخشد.

کارگردان فیلم سینمایی «آسمان هشتم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ایده ابتدایی این فیلم از آغاز به طور مشترک میان من و یک کارگردان سینمای ترکیه شکل گرفت که بعد از به نتیجه رسیدن روی ایده، مراحل نگارش فیلمنامه را پیش بردیم و در نهایت مقرر شد فیلم را با همکاری تهیه کنندگان ترک و ایرانی بسازیم.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون رایزنی های زیادی برای حضور سینماگران مطرح ترک و ایرانی برای حضور در این پروژه انجام شده است، گفت: فارغ از بحث انعقاد قرارداد کلی میان دفاتر تولید فیلم در دو کشور، تا این لحظه با هیچ یک از بازیگران و یا عوامل فنی فیلمبه توافق نهایی نرسیده ایم و تنها حضور بایرام فضلی به عنوان مدیر فیلمبرداری در این اثر سینمایی قطعی شده است.

وی گفت: کارگردانی این اثر به صورت کاملاً مشترک صورت خواهد گرفت و من خوشحالم که توانسته ایم با سینماگران کشور ترکیه در این رابطه به یک تفاهم و همدلی دست پیدا کنیم.

نجفی در ادامه این گفتگو خاطرنشان کرد: «الفیدا» فیلمی به شدت انسانی است و مباحثی همچون وفاداری، عشق و وطن را مطرح می کند و من مطمئن هستم که تمامی مخاطبان در همه جای دنیا با هر سلیقه، فرهنگ و تفکری می توانند با این فیلم ارتباط خوبی را برقرار نمایند.

وی افزود: ما طی هشت سال دفاع مقدس مسئله «جنگ» و تبعات آن را را با تمامی وجودمان درک کرده ایم و از این رو می توانیم با شخصیت اصلی این فیلم که یک جنگ زده است همذات پنداری کنیم.

بر اساس همین گزارش سیدسعید سیدزاده تهیه کننده فیلم سینمایی «الفیدا» نیز در این باره به خبرنگار سینماپرس گفت: قرارداد مشترک میان ما و شرکت فیلمسازی در ترکیه مدتی قبل برای تولید فیلم سینمایی «الفیدا» منعقد شده است و ما حدود یک ماه و نیم دیگر این فیلم سینمایی را در کشور ترکیه کلید خواهیم زد.

وی افزود: تمامی عوامل این فیلم از تهیه کننده وکارگردان گرفته تا بازیگران و سایر عوامل فنی از میان هنرمندان سینمای ایران و ترکیه انتخاب می شوند.

این تهیه کننده سینما در پاسخ به این سوأل که نام تهیه کننده و کارگردان ترک تبار این فیلم سینمایی چه اشخاصی هستند، اظهار داشت: بنا به دلیل برخی حساسیت ها که ممکن است در رابطه با تولید این فیلم در کشور ترکیه به وجود بیاید ما ترجیح می دهیم فعلاً نامی از تهیه کننده و کارگردان ترک تبار این فیلم سینمایی نبریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.