چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

کیوان فر در مصاحبه با ما خبر داد

«آفتاب فردا هم طلوع خواهد کرد» به تدوین رسید/ فیلمی سینمایی برای گروه «هنر و تجربه»

عشایر-معلم

سینماپرس: محمدرضا کیوان فر کارگردان مستند از ساخت اولین فیلم بلند داستانی اش خبر داد و اظهار داشت: تصویربرداری این فیلم سینمایی که به طور موقت «آفتاب فردا هم طلوع خواهد کرد» نام دارد و به تازگی به اتمام رسیده در حال حاضر در مرحله تدوین و اصلاح رنگ و نور است.

کیوان فر در گفتگو با سینماپرس خاطرنشان کرد: از آنجا که من یکی از شاگردان آقای کیارستمی بودم ایشان مشاوره کارگردانی این اثر را بر عهده گرفتند.

وی درباره موضوع و قصه این فیلم سینمایی گفت: «آفتاب فردا هم طلوع خواهد کرد» داستان سرباز معلمی را روایت می کند که برای تدریس در مناطق عشایر نشین اعزام می شود و طی مشکلاتی که برایش پیش می آید در تدریس دچار مشکلاتی شده که دست به دامان عشایر می شود.

کارگردان مستند «مرگ تالاب ها» در ادامه اظهار داشت: این فیلم با هزینه شخصی ساخته شده است و از حمایت های مرسوم دستگاههای دولتی برخوردار نبوده است.

این کارگردان افزود: برای اکران این فیلم در سینماها هنوز تصمیمی ندارم چرا که قصد دارم در سال جاری با این فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کنم و پس از آن این فیلم را به گروه هنر و تجربه ارائه داده و برای اکرانش اقدام خواهیم کرد.

کیوان فر در خاتمه این گفتگو درباره فعالیت های پیشین خود گفت: فیلم کوتاه و تجربی «ساحل» چندی پیش در جشنواره انگلستان و جشنواره فیلم کوتاه اروپا راه یافت و مستندی کوتاه با موضوع کودکان کار را نیز پیش از این ساخته ام که در جشنواره تورنتو جایزه بهترین مستند را دریافت کرد.

شایان ذکر است عوامل ساخت این فیلم سینمایی عبارتند از: تصویربردار: حمید کیوان فر، مجری طرح: سحر حسن زاده، صدابردار: حسن مدیر روستا، گریمور: ونداد درویشیان و بازیگران اصلی: الهام جلالی و امیر شمس.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.