جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد

اثبات علمی وجود حیات بعد از مرگ، در یازدهمین قسمت از مستندهای انیمیشن«مازیار محمدی نژاد»

انیمیشن دو بعدی «بادبانا»

سینماپرس: مازیار محمدی نژاد کارگردان انیمیشن در مورد فعالیت های اخیر خود گفت: این روزها علاوه بر انجام امور فنی انیمیشن دو بعدی «بادبانا» درگیر تولید مجموعه مستند های انیمیشن علمی بر اساس نظریه ای از دکتر کریم رستگار هستم.

این فعال حوزه انیمیشن در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دکتر کریم رستگار مدیر بخش فیزیولوژی دانشگاه پزشکی شیراز طی سی و پنج سال تحقیق و پژوهش نظریه ای را تدوین کرده اند که بسیاری از معما های حیات بر روی کره زمین را پاسخ می دهد.

وی ادامه داد: این نظریه در یازده کتاب و مقاله نوشته شده و گروه ما در شرکت زاگرس فیلم طی پنج سال گذشته در حال تولید مجموعه ای از فیلم های مستند بر اساس آنها بوده است.

وی ادامه داد: از آنجا که مطالب علمی ارائه شده بسیار پیچیده بودند نیاز بود که فیلم به صورت ترکیبی از انیمیشن های سه بعدی، انیمیشن دو بعدی و فیلم زنده تولید شود.

محمدی نژاد گفت: در حال حاضر ده قسمت از این مجموعه که به موضوعاتی چون پیدایش حیات در روی کره زمین و اثبات وجود روح در بخش مشخصی از مغز انسان می پردازد ساخته شده و در حال تولید یازدهمین قسمت که حاوی اثبات علمی برای وجود حیات پس از مرگ بر اساس معادلات فیزیک نسبیت، نظریه جهان های موازی و فیزیک کوانتم است هستیم.

انیمیشن دو بعدی «بادبانا»

وی با تأکید بر اینکه این انیمیشن علمی قابلیت آن را دارد که در سطح بین الملل مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: من امیدوارم شرایط پخش این اثر که زحمات بسیاری برای تولید آن شده به گونه ای باشد که تمامی مردم علاقمند نسبت به مسائل علمی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

وی سپس به معرفی سایر عوامل تولید این انیمیشن پرداخت و گفت: داود نماینده (گویندگی)، پویان شریعتی (مدیریت تولید)، دکتر کریم رستگار (تهیه کننده)، آزاد آبادانی (تصویربردار) و علی آتش افروز (آهنگساز) از جمله افرادی بودند که در تولید این انیمیشن مرا یاری دادند.  

این انیمیشن ساز در ادامه از تولید انیمیشن دو بعدی «بادبانا» به زبان انگلیسی نیز خبر داد و گفت: این انیمیشن که این روزها آخرین مراحل فنی خود را می گذراند برای پخش در بازارهای بین المللی در دست تهیه است.

وی در این باره اظهار داشت: فاز اول این پروژه شامل هفت قسمت یازده دقیقه ای می باشد که در مرحله پس تولید و دوبله به زبان انگلیسی می باشد.

انیمیشن دو بعدی «بادبانا»

محمدی نژاد خاطرنشان کرد: داستان های این مجموعه از ماجراهای طنزی تشکیل شده اند که برای دو ناخدای جزیره ای به نام گرین استال پیش می آید. یکی از این دو کاپیتان همواره تلاش می کند تا برای حل مسائلی که پیش می آید از روش دزدان دریایی استفاده کند اما دیگری که در ظاهر بسیار ساده به نظر می رسد از روش های صادقانه استفاده می کند اما همیشه اوست که موفق می شود.

این انیمیشن ساز در مورد سایر عوامل این اثر گفت: من شخصاً تهیه کنندگی «بادبانا» را بر عهده داشته ام و مهبد بذرافشان (کارگردان)، محمدعلی شریف پور (طراح) از جمله افرادی بودند که مرا برای تولید این اثر یاری دادند.

نظرات

  • دوست ۱۳۹۴/۰۴/۱۳ - ۲۲:۰۱
    0 0
    آفرین به هنر این هنرمند
  • علی رضاپور ۱۳۹۴/۰۴/۱۵ - ۱۲:۰۸
    0 0
    کِی این مستند به نمایش در میاد؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.