شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸

گلایه یک مدیر جوان از مقام ارشدش!

اظهارات متفاوت «امیر تاجیک» در یک نشست مطبوعاتی/ در شبکه مستند قائل به خطوط قرمز نیستیم!

امیر تاجیک مدیر شبکه مستند

سینماپرس: امیر تاجیک مدیر جوان شبکه مستند صبح امروز ذر یک نشست مطبوعاتی نسبت به عدم همکاری معاونت سیما با این شبکه انتقاد و در عین حال گفت: ما قائل به خطوط قرمز در مستند نیستیم!

به گزارش خبرنگار سینماپرس، نشست خبری اعلام برنامه های شبکه مستند سیما در ماه مبارک رمضان صبح امروز در مجموعه فرهنگی ورزشی صدا و سیما برگزار شد و امیر تاجیک (ریاست شبکه مستند) در جمع خبرنگاران از برنامه های شبکه مستند در ماه رمضان سخن گفت.

وی در ابتدای این نشست گفت: ما محدود به پخش مستند هستیم و نمی توانیم با فیلم و سریال مخاطب جذب کنیم. در ۶ ماهی که از مدیریت جدید شبکه مستند می گذرد، حتی مستندهای طنز هم پخش کردیم.

تاجیک افزود: مستند آینه حقیقت است و ما قائل به خطوط قرمز در مستند نیستیم. هنر ما این بوده که علی رغم همه محدودیت ها و بدهی ها بتوانیم روند تولیدی را حفظ کنیم. بخش دیگری از محدودیت ما نگرش خود سازمان به بخش مستند است. ریاست سازمان مهم ترین حامی مستند است ولی برخی مدیران در بخش بروکراسی ها همکاری لازم را با ما ندارند.

تاجیک ادامه داد: ما باید روال چابک سازی را در سازمان اجرا کنیم و حذف بروکراسی هم در همین راستا است. در بخش بودجه در سه ماه اخیر در معاونت سیما با ما همکاری نشده و بودجه ای تزریق نشده است. نیمی از هزینه یک سریال الف ویژه طولانی، کل بودجه یک سال ما است و با آن می توان فعالیت های بسیار ارزشمندی انجام داد.

مدیر شبکه مستند سپس از همکاری با دبیرخانه جشنواره فیلم کودک خبر داد و گفت: مذاکراتی با دبیرخانه جشنواره فیلم کودک داشته ایم و قرار است مستندهایی ویژه کودکان تولید کنیم.

تاجیک سپس در مورد برنامه های ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ما در ماه رمضان کنداکتور ۱۲ ساعته داریم. «به رنگ فوتبال» با اجرای مزدک میرزایی روی آنتن می رود. به واسطه ارتباط با بخش برون مرزی جلسه ای با کشورهای متعدد داشتیم و قرار شد مستندهای کوتاهی درباره فوتبال تولید کنیم و برنامه میرزایی ماحصل همین جلسه است.

وی افزود: برنامه ایران با محوریت گردشگری از مهم ترین برنامه های ماست؛ بعد از دیدار ما با استاندار همدان، ریاست سازمان نیز جلسه ای با استاندار داشت و قرار شد بعد از ماه رمضان توری برای مستندسازان داشته باشیم.

وی ادامه داد: مستند «ایران» در همین راستا توسط افراد مختلف در کشور تولید شده که به مسایل مختلفی می پردازد.

مدیر شبکه مستند با اشاره به اینکه ویژه برنامه ای درباره ساخت حرم ها توسط هنرمندان در نظر گرفته اند گفت: ما در «یک روز یک ستاره» به هنرمندانی پرداخته ایم که در ساخت حرم ها نقش داشته اند.  این مجموعه مستند از افطار تا سحر معرفی این افراد را دربرمی گیرد.

تاجیک درباره یک مستند جدید دیگر توضیح داد: «صادره از ایران» با اجرای حیدری به بررسی گویش های مختلف اقوام می پردازد. در زمینه گردشگری، خوراک و تغذیه نیز برنامه هایی داریم. شعار ما افطاری ساده است و ویژه برنامه های کوتاهی نیز تولید کرده ایم.

این مدیر سپس درباره مقابله با راهکارهای مشکلات مالی این شبکه اظهار داشت: ما تلاش زیادی کردیم که از نهادهای مختلف مشارکت جذب کنیم.  فکر می کنم مدیریت بودجه مهمتر از میزان آن است. هزینه های تکنیکی و فنی بخش زیادی را به خود اختصاص می دهد. کارهایی هم از دوران مدیریت قبلی مانده و حجم بدهی ها زیاد است.

وی ادامه داد: تولید مستند زمانبر است. پژوهش هم زمان زیادی می برد. ما در موضوع شناساندن ایران اسلامی وظیفه مستندسازی داریم اگر در همین موضوع، نهادهایی با ما وظیفه مشترک داشته باشند کارهای مشارکتی تولید خواهد شد. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.