دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

فیلمی ایرانی در راه اکران بین المللی

اتمام فیلمبرداری «آی ام نات سالوادور»/ پروین حسینی: تا ۱۰ روز دیگر فیلم آماده نمایش است

امیرپروین حسینی*

سینماپرس: امیر پروین‌حسینی تهیه کننده سینما اظهار داشت: فیلمبرداری فیلم سینمایی «آی ام نات سالوادور» به کارگردانی منوچهر هادی به تازگی به پایان رسیده و این روزها مشغول انجام امور فنی این فیلم هستیم که نهایتاً تا ۱۰ روز آینده آن را آماده نمایش خواهیم کرد.

پروین‌حسینی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: قصد ما این است که این فیلم را هرچه سریعتر در ایران، برزیل و کشورهایی همچون:  فرانسه، آلمان، سوئد، کانادا، امارات و... اکران کنیم و به همین منظور با برخی از پخش کنندگان بین المللی نیز مذاکراتی را انجام داده و قراردادهایی را به ثبت رسانده ایم. ما این فیلم را به قصد فروش مناسب در گیشه سینماها تولید کردیم و مایل نیستیم که آن را برای حضور در جشنواره فیلم فجر نگه داریم.

وی با تأکید بر اینکه این فیلم به دلیل تولید در کشور برزیل هزینه های بسیار سنگینی را بر دوش ما گذاشته است، اظهار داشت: ما قصد داریم با اکران این فیلم در اولین فرصت، هزینه هایی که برای تولیدش انجام دادیم را هرچه سریع تر بازگردانیم. به عنوان مثال «ریوالدو» فوتبالیست مطرح کشور برزیل دستمزدی نزدیک به یک میلیون دلار برای بازی در این فیلم از ما طلب کرد که ما ناچار به پرداخت آن شدیم. او در این فیلم نقشی بسیار موثر و پررنگ دارد و مطمئن هستیم ضمن استقبال عامه مردم، سینما دوستان و... علاقمندان به ورزش فوتبال نیز از این فیلم استقبال به عمل خواهند آورد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «اخلاقتو خوب کن» ادامه داد: امیدوارم تمامی مسئولان سازمان سینمایی این بار از بخش خصوصی سینما حمایت کنند و امکان اکران سریع این فیلم را برای ما فراهم کنند. ما درصدد هستیم تا «آی ام نات سالوادور» را به صورت همزمان در ایران و برزیل به اکران برسانیم اما اگر شرایط اکران عمومی در ایران به زودی فراهم نشود این فیلم را به طور قطع کمتر از ۱ ماه آینده در کشور برزیل اکران خواهیم کرد.

وی سپس در مورد بازی رضا عطاران در این اثر سینمایی گفت: به طور قطع می توانم این مطلب را عنوان کنم که آقای عطاران یکی از بهترین بازی های خود را در این فیلم سینمایی انجام داده اند و از همین حالا ما مطمئن هستیم که استقبال بسیار زیادی از بازی ایشان صورت خواهد گرفت.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خاک و مرجان» افزود: داستان «آی ام نات سالوادور» در مورد ناصر و خانواده اش  است که به سفری سیاحتی به برزیل دعوت می شوند، آنجل دختری برزیلی او را با نامزد سابق خود اشتباه گرفته است و این مهم اتفاقات بسیار طنزی را در فیلم رقم می زند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو درباره نام این فیلم نیز توضیح کوتاهی داد و گفت: بسیاری از رسانه ها نام این فیلم را «من سالوادور نیستم» عنوان کرده اند که از نظر من درست نیست، چرا که نام اصلی فیلم «آی ام نات سالوادور» است و لازم نیست برای ذکر آن از ترجمه فارسی استفاده کنیم.

گفتنی است؛ علاوه  بر رضا عطاران، بازیگرانی چون یکتا ناصر، مهدی محرابی، ژیلا صادقی و سوگل محرابی در این فیلم ایفای نقش کرده اند. از میان بازیگران برزیلی نیز کارول ویدوتی و بری فیوکا در این اثر حضور دارند.

«آی ام نات سالوادور» به تهیه کنندگی مشترک منصور سهراب پور و سید امیر پروین حسینی، اولین همکاری سینمای ایران با کشور برزیل است.

عوامل تولید این فیلم عبارت است از : نویسنده: رضا مقصودی، صدابردار: غلامرضا دوزنده زنوزی، طراحان گریم: امید گل زاده - آرزو حلاجی، طراحی صحنه: محسن غلامی، برنامه ریز: علیرضا شمس شریفی، جانشین تولید: عباس نصرالله، مدیر تولید ایران: ناصر ریحان صفت، دستیار تهیه کننده برزیل: ابراهیم عامریان، دستیار تولید برزیل: اوسفالدو، دستیاران فیلمبردار: مهدی امیری- ایمان غفوری آذر – بابک سعیدی آزاد، دستیار دو کارگردان: یوسف وجدان دوست، مدیر تدارکات ایران:  محمود ریحان صفت، تدارکات برزیل: مونیزی، مشاور زبان: مریم رحیمی، امیر رحیمی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.