چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

به بهانه موافقت با ساخت یک فیلم ویدئویی

«گاردریل»؛ فیلمی پلیسی- اجتماعی با موضوع قاچاق میراث فرهنگی/ فارسیجانی: درخواست پروانه نمایش سینمایی خواهم کرد

پرویز فارسیجانی

سینماپرس: پرویز فارسیجانی تهیه کننده سینما که به تازگی پروانه ساخت فیلم ویدیویی «گاردریل» به کارگردانی حسن حج گذار را از سازمان سینمایی دریافت کرده است در رابطه با این فیلم گفت: «گاردریل» فیلمی پلیسی است که به قاچاق میراث فرهنگی می پردازد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «گاردریل» قرار است در ژانر پلیسی ساخته شود و ما درصدد هستیم تا اثری متفاوت در این ژانر را ارائه دهیم و از آنجا که این اثر در رابطه با قاچاق میراث فرهنگی است از همین حالا در نظر داریم تا با سازمان میراث فرهنگی، نیروی انتظامی، پلیس امنیت و... وارد مذاکره شویم.

فارسیجانی سپس در مورد داستان این فیلم گفت: قطعات مختلف یک اثر باستانی در چند نقطه کشور مدفون شده و چند قاچاقچی قصد دارند این اثر باستانی را از کشور خارج و آن را به بهای گزافی در بازارهای بین المللی به فروش برسانند اما با همکاری پلیس این توطئه خنثی می شود و پلیس امنیت اجازه خروج این اثر باستانی را به آن ها نمی دهد. البته در این میان داستانک های حاشیه ای زیادی نیز وجود دارند که به فیلم جذابیت بیشتری می بخشند.

تهیه کننده فیلم ویدیویی «سلام مامان» در این باره افزود: هرچند که «گاردریل» اثری پلیسی است اما داستانک ها به آن جنبه درام اجتماعی نیز می بخشند و از این رو می توانیم این فیلم را اثری پلیسی-اجتماعی قلمداد کنیم. این فیلم اثری جذاب است که ضمن برخورداری از صحنه های اکشن ناب می تواند برای عامه مردم جالب توجه باشد.

وی تأکید کرد: ما قصد داریم تا این فیلم سرشار از پیام های جذاب برای مخاطبان باشد البته نه به آن گونه که بخواهیم به صورت شعارزده این پیام های انسانی و اجتماعی را به آن ها انتقال دهیم. به همین دلیل این روزها قصد بازنویسی فیلمنامه را که به قلم محمد کرمانشاهی نگاشته شده است داریم و از چند فیلمنامه نویس مطرح سینمایی برای این بازنویسی استفاده خواهیم کرد. به خصوص دیالوگ نویسی این فیلم برای ما بسیار مهم است چرا که دیالوگ در فیلمنامه «گاردریل» جایگاه ویژه ای دارد.

فارسیجانی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه می خواهد در آینده برای پخش این فیلم درخواست پروانه نمایش سینمایی کند، اظهار داشت: هرچند که پروانه ساخت این فیلم به صورت ویدیویی صادر شده است اما ما به دلیل فیلمنامه بسیار قوی و تأثیرگذاری که در دست داریم می خواهیم این اثر را به گونه ای بسازیم که قابلیت اکران در سینماها را از لحاظ محتوایی و ساختاری داشته باشد. به همین خاطر این روزها با افراد بسیار زیادی در حال مذاکره هستیم که به جای آقای حسن حج گذار که به عنوان کارگردان این اثر معرفی شده اند، کارگردانی این فیلم را بر عهده بگیرند.

وی ادامه داد: این روزها ضمن مذاکره با کارگردانان به نام سینمای ایران در حال گفتگو و رایزنی با اسپانسرهای مختلفی هستم که بتوانیم سرمایه لازم را برای تولید این اثر که از یک پروداکشن نسبتاً قوی برخوردار است فراهم کنم. در هر صورت این فیلم به زودی وارد مرحله پیش تولید خواهد شد و در صورت تأیید هیأت انتخاب و تبدیل به نسخه سینمایی آن را در سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر رونمایی خواهیم کرد.

فارسیجانی در بخش دیگری از این گفتگو در مورد سایر فعالیت های خود اظهار داشت: فیلم ویدیویی «سکه» به کارگردانی حسن حج گذار را آماده پخش در شبکه نمایش خانگی دارم که در مورد سبک زندگی ایرانی-اسلامی و ازدواج آسان است و امیدوارم که با استقبال مخاطبان روبرو شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.