یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴

در گفتگوی «پژمانفر» با سینماپرس اعلام شد

وزیر ارشاد باید دو هفته دیگر برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به مجلس بیاید

حجت الاسلام نصراله پژمانفر در نشست نسبت سینمای ایران و منافع ملی

سینماپرس: حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کارگروه هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پی طرح پرسش ۹ سوأل از علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ایشان بر اساس ضوابط موجود بعد از تعطیلات ۲ هفته ای مجلس می بایست اواخر ماه مبارک رمضان در کمیسیون فرهنگی حاضر شده و پاسخگوی سوألات نمایندگان ملت باشند.

نماینده مردم مشهد در مجلس در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخگویی به سوألات نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می بایست به صورت رودررو و مستقیم با نمایندگان مردم به بحث و گفتگو بنشینند و پاسخ و توضیح مکتوب، خارج از عرف و مقررات جاری در مجلس است.

وی با ذکر این مطلب که برخی از سوألات اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بطور صریح و مستقیم به دولت یازدهم مرتبط بوده و برخی دیگر نیز از مسائل مبتلابه سینمای ایران ظرف دهه های گذشته تاکنون استاظهار داشت: متأسفانه سینمای ایران از زخم های کهنه ای در بدنه خود رنج می برد که از قدیم الایام وجود داشته و باید هرچه سریعتر برای درمان ریشه ای آن اقدام کرد و به راه حل درستی دست یافت.

پژمانفر سپس خاطرنشان کرد: ما تمامی تلاش مان بر این است که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تعامل و همکاری مشترک با یکدیگر دست پیدا کنیم و یک ریل گذاری صحیح برای حل مشکلات در حوزه سینما داشته باشیم تا سینمای ایران به یک تحول مهم و اساسی در راستای دستیابی به اهداف ارزشمند کشور برسد.

نماینده مردم مشهد در پاسخ به این سوأل که در صورت قانع نشدن اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس چه اتفاقی خواهد افتاد، اظهار داشت: نمایندگان سوال کننده حق این را دارند که در صورت قانع نشدن از پاسخ های آقای جنتی، سوألات خود را در صحن علنی مجلس مطرح کنند و اگر در صحن علنی نیز نمایندگان از پاسخ ایشان راضی نشوند قطعاً اتفاقات به طرز دیگری رقم خواهد خورد.

وی افزود: هرچند که قصد کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر این است که این اتفاق رخ ندهد، چرا که ما بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری که شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» را برای سال ۹۴ تعیین فرمودند قصد داریم تا با دولت به تعامل دست پیدا کنیم.

گفتنی است؛ برخی از سوألات اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از وزیر ارشاد در رابطه با حمایت از تولید فیلم هایی با موضوع فتنه، سیکل معیوب تصویب و ارائه پروانه ساخت، اکران فیلم های متعدد خارجی و فیلم هایی با موضوعات حساسیت برانگیز در زیر سوأل بردن دفاع مقدس، تأسیس گروه «هنر و تجربه» و... است که علی جنتی باید به آن ها پاسخ دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.