چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

واکنشی به‌اظهارات مدیر‌ روابط عمومی صداوسیما

سلحشور: بازنویسی نهایی سریال «حضرت موسی(ع)» از مدتها پیش تمام شده است

نشست خبری فرج الله سلحشور

سینماپرس: فرج الله سلحشور کارگردان سینما و تلویزیون که مدت ها است درگیر تولید سریال تاریخی و مذهبی زندگی «حضرت موسی (ع)» است نسبت به خبر منتشر شده از سوی روابط عمومی سازمان صدا و سیما موضع گرفت.

کارگردان سریال تلویزیونی «یوسف پیامبر (ع)» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت:  فیلمنامه سریال «حضرت موسی (ع)» ۲ سال است که آماده تصویربرداری است و اینکه گفته میشود این سازمان در انتظار بازنویسی نهایی این سریال است نادرست است.

وی افزود: نگارش فیلمنامه سریال «حضرت موسی (ع)» نزدیک به ۵ سال طول کشید و یک تیم ۲۳نفره متشکل از مفسرین، محققین، کارشناسان، اسلام شناسان، هنرمندان ادبیات نمایشی و روحانیت معزز در حین نگارش این فیلمنامه حضور داشتند و به صورت مشترک بر اساس حقایق و مستندات این فیلمنامه را به رشته تحریر درآوردند که اینک نزدیک به ۲ سال از بازنویسی نهایی آن می گذرد و ما به هیچ عنوان طی این مدت به فیلمنامه این اثر دست نزده ایم و همچنان در انتظاریم تا مدیران سازمان صدا و سیما حرکت مثبتی را برای تولید این اثر تاریخی و مذهبی انجام دهند.

وی ادامه داد: ما در حین نگارش این فیلمنامه تمامی سعی و تلاش مان را به کار بردیم تا بدون هرگونه ایجاد حساسیت آن را به نحوی بنویسیم که تمامی مورخان و محققان علوم دینی وقایع تاریخی آن را مورد تأیید خود قرار دهند. البته همیشه افرادی پیدا می شوند که درباره هر فیلمنامه ای نظرات خود را بدهند لذا نظرات این گونه افراد به دلیل کمرنگ بودن قابل اغماض است و از این رو ما ترتیب اثر نسبت به این نظرات نمی دهیم.

سلحشور در خاتمه این گفتگو تصریح کرد: شاید مسئولان سازمان صدا و سیما به دلیل نداشتن سرمایه لازم نمی توانند وارد تولید چنین پروژه سنگینی بشوند و از این رو ما با چنین اخباری از سوی آن ها مواجه می شویم. هر چند که من امیدوارم که مدیران رسانه ملی هرچه زودتر تولید بنا بر برخی توافقات انجام شده این سریال مهم و ارزشمند تاریخی و مذهبی را به ثمر و سرانجام برسانند.

گفتنی است؛ داود نعمتی انارکی مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما، طی دو روز گذشته در گفتگو با یکی از روزنامه ها گفته بود: کار تصویربرداری سریال «حضرت موسی» به کارگردانی فرج الله سلحشور، پس از بازنویسی فیلمنامه آغاز می‌شود.   این سریال، جزو مجموعه‌های الف ویژه محسوب می‌شود. به همین دلیل هم با وجود اینکه سازمان صداوسیما با مشکلات مالی زیادی مواجه است، اما تولید سریال «حضرت موسی» در اولویت قرار دارد. این سریال، جزو طرح‌هایی نیست که به خاطر کمبود بودجه با مشکل عدم تولید بربخورد. سریال «حضرت موسی» هم اکنون در مرحله بازنویسی توسط کارگردان و گروه نویسندگان فیلمنامه قرار دارد با توجه به اینکه این سریال، جزو طرح‌های «بسیار خوب» صداوسیماست، به محض اینکه کار بازنویسی فیلمنامه به پایان برسد، وارد مرحله تولید خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.