جمعه ۵ تیر ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۳

در گفت و گو با سینماپرس عنوان کرد؛

بهمنی: همچنان در انتظار اعلام حمایت فارابی و انجمن دفاع مقدس برای تولید «مرگ برلین» هستم

حبیب الله بهمنی

سینماپرس: حبیب الله بهمنی کارگردان سینما گفت: بر اساس توافقات انجام شده منتظر اعلام حمایت مالی بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای انقلاب دفاع برای ساخت «مرگ برلین» هستم.

بهمنی از به پایان رسیدن بازنویسی نهایی فیلم نامه «مرگ در برلین» خبر داد و در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس عنوان کرد: بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای انقلاب  دفاع مقدس نزدیک به یک ماه است اعلام کرده اند برای تولید فیلم هایی با موضوع دفاع مقدس از جمله اثری متعلق به بنده  با هم به  توافق رسیده اند؛ لذا بر اساس این توافق منتظر هستیم آنها به ما شروع کار را اعلام کنند.

وی ادامه داد: فیلم نامه «مرگ در برلین» قبلا در بنیاد سینمایی فارابی به تصویب رسیده بود و قرار داد مشارکت با تهیه کننده هم امضا شده بود اما متاسفانه در دوره های مدیریت گذشته فارابی در دولت های دهم و یازدهم بنا به دلایلی کار متوقف شد.

این فیلمساز در بخش دیگری از صحبت خود در خصوص خلاصه داستان فیلم «مرگ در برلین» گفت: داستان این فیلم در رابطه با جنایات شیمیایی صدام در دوران دفاع مقدس با محوریت  بمباران شیمیایی شهر سردشت است.

وی همچنین گفت: مقدمات اولیه فیلم و هماهنگی ها  را در ایران و آلمان انجام داده ایم اما چون شرایط اجرایی هنوز به ما اعلام نشده به صورت جدی کار مراحل پیش تولید  و تولید را آغاز نکرده ایم. 

بهمنی همچنین به صحبت هایش افزود: هم با بازیگران ایرانی وهم بازیگران آلمانی برای بازی در این فیلم صحبت کرده و عوامل  پشت دوربین فیلم را هم انتخاب کرده ایم اما چون هیچ قراردادی بسته نشده و کار وارد مراحل اجرایی نشده نمی توانم از آنها نامی ببرم.

کارگردان فیلم «سیب و سلما» در ادامه گفت: فیلمبرداری  «مرگ در برلین» حداکثر دو ماه در ایران و آلمان در شهرهای برلین و کلن انجام می شود. اگر شرایط برای ساخت مهیا شود تلاشم این است که فیلم را برای جشنواره فیلم فجر امسال آماده کنم.

حبیب الله بهمنی متولد سال ۱۳۳۶ شراز، دارای مدرک کارشناسی سینما با گرایش کارگردانی و کارشناسی ارشد ادبیات نمایش از دانشگاه هنر است. وی با بازی در فیلم سینمایی «فصل نیکان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا وارد دنیای سینما شد و در ادامه به فیلمنامه نویسی و کارگردانی سینما و تهیه کنندگی روی آورد. فعالیت مطبوعاتی، تدریس رشته سینما و همچنین مدیریت گروه سینما دانشگان سوره بخش هایی دیگری از فعالیت های وی به شمار می رود. «سیب و سلما»، «لوح فشرده»، «شب کایت ها»، «زندانی ۷۰۷»، «مروارید سیاه» و «راننده سفیر» در کارنامه کارگردانی حبیب الله بهمنی به ثبت رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.