چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

در گفت و گو با سینماپرس:

داودنژاد: وحدت تهیه کنندگان منجر به رونق تولید و نمایش در سینما خواهد شد

علیرضا داودنژاد

سینماپرس: برگزاری ضیافت افطار جامعه صنفی تهیه کنندگان سینما با حضور اعضای فعال همه طیف های تهیه کنندگی سینمای کشور بازتاب مثبت و قابل توجهی در بین اهالی سینما داشت.

این کارگردان و تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در همین خصوص معتقد است: برگزاری این میهمانی را اتفاق بسیار خوب می دانم و به نظرم لازم بود که این جلسه به هر بهانه ای بین تهیه کنندگان سینما رخ دهد.

وی ادامه داد: در شرایطی که سینمای ما دارای بازار امن نیست و ماهواره ها، بازار سیاه ویدئو و نمایش های غیرقانونی، یا زیر سوال رفتن اعتبار پروانه نمایش تاثیرات مخربی  روی بازار سینما می گذارد لازم است تهیه کنندگان همه با هم متحد شوند  و برای بازگرداندن امنیت به فضای سرمایه گذاری، تولید، توزیع و نمایش فیلم تلاش کنند.

داودنژاد گفت: قبل از برگزاری این میهمانی مذاکراتی بین شورای عالی و جامعه صنفی تهیه کنندگان صورت گرفته بود و زمینه های اتحاد و یکپارچگی اصناف بخش خصوصی سینما همچنان در حال فراهم شدن است.

وی افزود: امیدوارم فرایند این اتفاق هرچه زودتر کامل  شود و این همدلی به طور کل برای بازگرداندن امنیت به بازار کالاهای فرهنگی خصوصا بازار سینما موثر باشد.

کارگردان فیلم کلاس «هنرپیشگی» در خصوص اینکه این همدلی چه نفعی برای اهالی سینما دارد گفت:مسلما چنین اتفاقی به رونق تولید و نمایش فیلم ایرانی  در بازار داخل و خارج  موثر واقع می شود و فواید آن به همه دست اندرکاران  حوزه فرهنگ و سینما باز می گردد.

نظرات

  • رضا ۱۳۹۴/۰۴/۰۴ - ۰۸:۰۴
    0 0
    درحالی که عده ای از عوامل سینما در تکاپوی عدم قطع بیمه تامین اجتماعی خود هستند و بررسی پرونده های آنان در اتاق های خانه سینما ازاین جلسه به جلسه بعد موکول می شود و روند بررسی کند پیش می رود برقراری این ضیافت ها اگرچه درشکل نگاهی به وحدت دارد اما درباطن خود تظاهری بیش نیست... درشرایطی که تخفیف 50 درصدی حق سرانه درمان از فیش سینماگران حذف می شود و هزینه ای دیگر برمخارجشان افزوده می گردد، این هزینه ها دردی دوا نمی کند اهالی فرهنگ و هنر اگر اختلافی دارند بهتراست با راهکارهای فرهنگی هنری سراغ وحدت بروند وگرنه برسربسیاری از سفره ها کسانی نشسته اندکه از اساس با هم اختلاف دارند ، می خورند و می آشامند و پس از پایان مجلس مهمانس بازهم پنبه یک دیگر می زنند.!!!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.