شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

پس از شکست فیلم« من دیه گو ماردونا هستم»

بانک پاسارگاد رویکرد حمایتی خود از جریان شبه روشنفکری در سینما را تعدیل می‌کند؟

شنواره فیلم های 180 ثانیه ای بانک پاسارگاد

سینماپرس: بانک‌پاسارگاد به رغم اینکه با تحلیل های متعدد برخی رسانه ها نسبت به حضور نامتعارف و البته کاملأ هدفمند این مجموعه اقتصادی در تهیه و ساخت برخی آثار سینمایی از جمله فیلم شکست خورده و فلسفی«من دیه گونا مارادونا هستم» و یا حضور فعال در برخی محافل شبه روشنفکری متعلق به هنرهای تجسمی روبروست، این روزها در رویکردی خارج از فضای خاص هنری نخستین جشنواره فیلم کوتاه ۱۸۰ ثانیه ای برگزار می کند.

به گزارش سینماپرس، مشاور مدیرعامل و مدیر روابط‌عمومی بانک‌ پاسارگاد در خصوص برگزاری جشنواره فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای پاسارگاد گفت : بانک‌پاسارگاد با این ابتکار، علاوه بر ایجاد زمینه‌ای مناسب جهت نشان دادن توانمندی هنرمندان کشور و کشف استعدادهای پنهان در زمینه فیلمسازی، توجه علاقمندان را به دغدغه‌های اساسی و مهم کشور جلب کرده‌است.

رفیعی افزود: بانک پاسارگاد برای عزیزانی که ایده‌های بسیار خوب و ارزشمندی در خصوص محورهای فوق دارند اما امکان تهیه و ساخت فیلم از این ایده‌ها را ندارند نیز یک بخش جنبی تعریف کرده‌است تا به بهترین ایده‌ها جوایزی را اهداء کند.

رفیعی در ادامه ضمن آماری از استقبال بسیار خوب علاقمندان از این جشنواره، به شرایط فیلم‌های ارسالی اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر از علاقمندان به این حوزه در جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند. از این تعداد ۲۲ نفر آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال و ۶ نفر در بخش جنبی جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی افزود: زمان آثار ارسالی نباید بیش از ۱۸۰ ثانیه باشد، طرح و ایده اثر باید در یک صفحه A۴ ارائه شده و سازندگان حداکثر تا پایان مرداد ۱۳۹۴ فرصت دارند تا نسخه نهایی فیلم خود را همراه با عکس کارگردان برای دبیرخانه ارسال کنند. لازم به ذکر است که حقوق مربوط به آثار برگزیده و انتخابی متعلق به بانک پاسارگاد خواهد بود.

مدیر روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد همچنین به جوایز این جشنواره اشاره کرد و تصریح کرد: نفرات اول تا سوم در هر بخش به ترتیب تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ ۶۰ میلیون ریال، تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ ۴۰ میلیون ریال و تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ ۳۰ میلیون ریال را از بانک پاسارگاد هدیه خواهند گرفت. همچنین به ۳ ایده برتر در هر بخش که امکان ساخت پیدا نکرده اند، تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.