دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد

توضیحات «عباس بابویهی» درباره چگونگی احقاق حق هنرمندان بازنشسته دارای درجه هنری

عباس بابویهی*

سینماپرس: عباس بابويهى که از سوی برخی هنرمندان بازنشسته دارای درجه هنری طی مدت گذشته همواره پیگیر احقاق حق این دسته از هنرمندان بوده است در خصوص نتیجه جلسه با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اقدامات اخیر خود توضیحاتی ارائه کرد.

بابویهی در گفتگویی با خبرنگار سینماپرس گفت: خوشبختانه طی جلسه ای با جناب آقاى كارانديش معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی كه براساس دستور كتبى وزير محترم مسئول پيگيرى قانونى درخواست هنرمندان داراى درجه رسمى يك هنرى شده بود، به نتيجه مقدماتى مطلوبی در مورد احقاق حق هنرمندان بازنشسته دارای درجه هنری رسيدیم.

وی گفت: در جلسه مذکور آقاى خسروى مديركل نوسازی و تحول اداری، از سوى معاونت محترم وزارتخانه، موظف به تهيه نامه اى رسمى و به امضاى آقاى وزير، خطاب به مديريت سازمان برنامه ريزى و مديريت دولتى شد.

 وی افزود: اين نامه هم اكنون در زير امضاى جناب آقاى وزير قرار دارد و بزودی به سازمان مذكور ارسال خواهد شد.

بابويهى گفت:  انتظار ما اين است بخشنامه شماره ٤٣٩١٢/٣٧٧٦٥ مورخ ١٣٨٩/۲/۲۱ اصلاح گردد تا با تسرى مجوز اجراى آن به ماسبق( قبل از تاريخ ابلاغ)، هنرمندان دارای درجه رسمی یک هنری كه اكنون محروم از تعلقات مادى و معنوى اين بخشنامه هستند، از مزاياى قانونى كه ذيحق آنند، بتوانند بهره مند شوند. 

شایان ذکر است ظرف روزهای گذشته معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه ای با حضور عباس بابویهی موضوع بهره گیری از امتیازات بازنشستگان دارای درجه هنری را مورد بررسی قرار داد.

علی اصغر کاراندیش با اشاره به سیاست این وزارتخانه برای حمایت از اهالی فرهنگ و هنر و رفع مشکلات آنها ‌افزود :‌ با تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  مقرر شد اقدامات لازم برای حل مشکل این افراد که قبل از سال ۸۵ بازنشسته شده اند و طبق بخشنامه امکان استفاده از امتیازات اداری درجه هنری را ندارند انجام دهیم. 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت :‌ این امر نیازمند مکاتبات و پیگیری هایی است و ما تلاش خواهیم کرد تا بازنشستگان دارای درجه هنری بتوانند از امتیازات اداری آن استفاده نمایند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.