جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

بازتاب اظهارات اخیر رهبری از زبان سینماگران

مدیر عامل انجمن سینمای دفاع مقدس: توجه رهبری به جوانان در حوزه فرهنگی مسئولیت ما را دو چندان می‌کند

محمد رضا شرف الدین مدیر عامل انجمن سینمای دفاع مقدس در سومین نشست خبری جشنواره فیلم مقاومت

سینماپرس: توجه مقام معظم رهبری به جوانان مسئولیت افرادی چون ما در مدیریت های فرهنگی و یا هنرمندان نسل اول انقلاب را دو چندان می کند.

محمدرضاشرف الدین مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در پی اظهارات اخیر رهبر انقلاب در خصوص ضرور توجه به جناح فرهنگی جوان، خودجوش و مردمی در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس توضیح داد: جوانان اصولا بهتر از نسل های گذشته می توانند با مخاطب ارتباط برقرار کنند و این نکته مورد اشاره در سخنان مقام معظم رهبری به عنوان یک راهبرد برای دستگاههای فرهنگی کشور قابل تعمیم  است.

وی افزود: جوان امروز به شدت نیازمند سیره و سلوک جوانان اول انقلاب هستند و امروزه در این مسیر جوانان فعال در حوزه فرهنگی با تکیه بر همین مبانی ارزشمند و اهداف عالیه مطابق نظر رهبری در حال کار و تولید محصولات فرهنگی هستند.

این تهیه کننده ادامه داد: لزوم تحقیق و پژوهش در مورد شخصیت های موثر انقلاب اسلامی و ضروت انتقال آنها به نسل حاضر و  آینده از جمله مواردی است که می بایست صورت پذیرد.

وی گفت: همچنین شکل گیری گفتمان انقلاب اسلامی در سبک زندگی جوانان نسل امروز و آینده و بهره گیری از عناصر و عوامل موفقیت این شخصیت های مومن و انقلابی برای بهره برداری و الگوسازی از جمله موضوعاتی است که احتمالأ مد نظر مثقام معظم رهبری است.

و گفت: بی تردید یکی از ابزارهای بازشناسی و معرفی این افراد گرانقدر وموثر، سینماست.

مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس خاطر نشان کرد: امید به آینده، امید به شرایط کشور و امید به همه اقشار ملت همواره رویکرد ایشان بوده و ما همیشه از فرمایشات ایشان دلگرم می شویم.

وی تأکید کرد: صحبت های ایشان هیچگاه ناامیدی نسبت به قشر خاصی نیست و معتقدم ترویج امید جزو ساختارهای کلامی و محتوایی ایشان است.

شرف الدین گفت: ممکن است در طول سالهای گذشته کم کاری هایی در حوزه فرهنگ و هنر به ویژه سینما رخ داده باشد اما میتوان با اصلاح و جبران آنها همچنان در جهت استمرار فعالیت هنری در عرصه انقلاب و انتقال تجربیات به نسل جوان کشور تلاش کرد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.