چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

در گفت وگو با سینماپرس بیان شد؛

رافعی: عملکرد مدیران سینمایی، فیلم های در حال نمایش است/ سرمان را آرام آرام با پنبه بریدند!؟

عیاس رافعی در جلسه رئیس سازمان سینمایی با صنوف سینما

سینماپرس: عباس رافعی تهیه کننده وکارگردان سینما گفت: اگر بخواهیم عملکرد مدیران سینمایی را ارزیابی کنیم باید به کیفیت برخی فیلم های درحال نمایش سینماها نگاه کنیم.

عباس رافعی درگفت وگو با سینماپرس  درخصوص عملکرد مدیران سینمایی  این دوره گفت: نه تنها من که بسیاری از فیلمسازان با سیاست هایی که جناب ایوبی و همکارانشان در پیش گرفته ناراضی هستند. به تعبیری ایشان بر سرراه ما دام پهن کرد و همه ما را در آن دام انداخت؛ یا بهتر است بگوییم آنها آرام ارام سر ما را پنبه بریدند!؟

وی ادامه داد: برای ارزیابی مدیریت فعلی آقایان باید به فیلم هایی که درحال حاضر روی پرده سینماست نگاه کرد. آیا این فیلم ها در شان جمهوری اسلامی  است؟ مسئولان سینمایی باید جوابگوی این مسئله باشند و به وجدان خود پاسخ دهند و جالب است هیچ کس از آنها سوال نمی کند این است سینمایی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران؟

این کارگردان ادامه داد:  ای کاش آقای ایوبی در خلوت از خود سوال می کرد که چرا سینمای ما به اینجا رسیده  تا جایی که فیلم هایی اینچنین مضحک و قبح شکن بر پرده سینما نمایش داده می شود. برخی آثار فعلی سینماها فیلم هایی نیستند که با عزت به تماشای آن بنشینیم و از آنها یاد کنیم.

رافعی با بیان اینکه  این گونه عملکرد تنها ناشی از سیاستها و تصمیمات  نابجا و غیر کارشناسی شده سازمان سینمایی است تصریح کرد: سوال من از مدیران سینمایی این است که آیا آنها  در خلوتشان این فیلم های روی پرده را قبول دارند؟ متاسفانه باید بگویم این مدیران سینمایی عملکردشان به گونه ایست که نه اصولگرایان و نه اصلاح طلبان هیچ کدامشان  آنها را قبول ندارند. مدیران سینمایی در این دوره خواستند دل همه را بدست بیاورند اما موفق نشدند.

او گفت: آقای ایوبی از اهالی سینما نیستند و در سینما کار نکردند. ایشان فقط چند نفر رامی شناسند و با همان چند نفرهم  همکاری می کنند. اما آقای ایوبی بدانید که سینما همان چند نفری که شمامی شناسید نیست!

این کارگردان درادامه گفت: خدا را شاکرم که همواره با دغدغه فیلم ساختم اما مدیران سینمایی بدشان نمی آید که فیلمسازانی چون ما هم به ساخت آثار سخیف و نازل رو بیاوریم تا در آمارهایشان به هر قیمتی رقم فروش گیشه ها افزایش پیدا کند؛ بدون اینکه مخاطب به اندیشه وا داشته شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.