چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

مهمان ماه عسل به مرز سكته رسید

احسان علیخانی

باشگاه خبرنگاران: سیزدهمین روز از ماه مبارك رمضان با حضور هادی جلالی محیط بان دریچه ی دیگری از ماه عسل به روی چشمان مخاطبان گشوده شد.

شب گذشته در سیزدهمین روز از ماه مبارك رمضان دریچه ی دیگری از ماه عسل به روی چشمان مخاطبان گشوده شد.

علیخانی پس از سلام و احوالپرسی برنامه خود را طبق روال روزهای قبل آغاز كرد.
پس از بازشدن دكور ماه عسل پنج مهمان در انتهای دكور و یك مهمان روبروی علیخانی نشستند.
هادی جلالی مهمان اصلی برنامه، در اداره كل محیط زیست خوزستان حدود یازده سال مشغول فعالیت در حرفه ی محیط بانی بود.
او روزی در حین انجام ماموریت با شكارچیانی برخورد می كند كه بدون مجوز در محیط غیرمجاز مشغول شكار بودند او هنگام تذكر به آنها مورد هدف گلوله قرار می گیرد.
مهمانان بعدی یك دامدار به همراه دو فرزند پسرش بود كه آنها هم  در این حرفه مشغول  فعالیت بودند. اما روزی یك پلنگ شبانه به دامداری آنها حمله می كند و ٣٧تا از بره های شیری آنها را خفه وتلف می كند این مرد تحت همان شرایط به فرزندانش اجازه نمی دهد كه به سمت پلنگ شلیك كنند ودلیلش هم كمیاب بودن این حیوان دركشور است.
مهمان بعدی فردی بود كه حدود ٢٠سال به شكار می پرداخت اما روزی كه چندین كبك را شكار می كند و به خانه می آورد دختر ٣ساله اش به نام یلدا ناراحت می شود و با حالت گریه واشك با او قهر می كند بنابراین او عذاب وجدان می گیرد واز آن روز شكار را كنار می گذارد و به پیشنهاد دخترش هم تفنگ شكارش را با سنگ می شكند، او از آن اتفاق وكنار گذاشتن شكار به نام اشك یلدا یاد می كرد.
افشین مهمان بعدی كه علیخانی از همان ابتدا مدام به استرس او اشاره می كرد. افشین چند سالی به شكار دراج منطقه فارس می پرداخت. سپس مجری مجدد به استرس افشین اشاره كرد و افزود: افشین برای بیان هرجمله اش درآستانه سكته است و باید مهمان بعدی را هرچ زودتر به برنامه دعوت كنیم.
بعد از پخش پیامهای بازرگانی اسدی قاضی دادگستری به جمع مهمانان اضافه شد.
علیخانی پس از ورود مهمان رو به اوگفت: افشین از شما می ترسد چقدر با ترس و لرز صحبت می كند.
اما قصه افشین زمانی كه مسولان قضایی متوجه شكار تعداد زیادی دراج توسط افشین می شوند به جای دستگیری او قرار تعویق صدور حكم صادر می كنند و دو شرط برای او مقرر می كنند اول اینكه افشین باید خود را به عنوان محیط بان افتخاری معرفی كند و دوم اینكه تحقیق جامع از پرندگان محیط تالاب پریشان تهیه كند قاضی هدف خود را از این شرط اینگونه بیان كرد: هدفمان این بود كه افشین بدنبال پرندگان برود و با ایجاد حس شرمساری در او به محیط زیست علاقمند شود بعد از یكسال هم حكم معافیت از كیفر برای او صادر شد و هم اكنون به عنوان محیط بان شهرستان كازرون فعالیت می كند.
علیخانی دفتر سیزدهم ماه عسل را با موضوع محیط زیست بست.

نظرات

  • ۱۳۹۴/۰۴/۱۲ - ۰۵:۰۳
    0 0
    واقعا این برنامه گل سرسبد برنامه های ماه رمضان است

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.