چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹

قطع ماهواره‌های صداوسیما / پول نداریم

شورای نظارت بر صدا و سیما

ایسنا: در پی انتشار خبر قطع پخش شبکه‌های صداوسیما در آفریقا، روابط عمومی رسانه ملی با ارائه‌ی توضیحاتی یادآور شد که «سیگنال‌رسانی به علاقه‌مندان ایران در دورترین نقاط جهان مستلزم حمایت‌های مالی است‌».

روابط عمومی کل سازمان صداوسیما در ادامه این خبر آورده است:

«تعدادی از دیپلمات‌های کشورمان در کشورهای آفریقایی در ارتباط تلفنی با رسانه ملی اعلام کرده‌اند که شبکه‌های مختلف صدا و سیما که از طریق ماهواره عرب ست درکشورهای آفریقایی دریافت می‌شد، از روز پنجشنبه گذشته قطع شده است و هیچ‌گونه سیگنالی دریافت نمی‎شود که این موضوع نگرانی برخی از مردم و بسیاری از مسلمانان این کشورها (آفریقای جنوبی تانزانیا اتیوپی کنگو زیمبابوه و کنیا) راه به همراه داشته است و آنها در ارتباط تلفنی با سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی در این کشورها، خواستار سیگنال‌رسانی شبکه‌های رسانه ملی از طریق ماهواره شدند.

باید اشاره کرد که سیگنال‎رسانی شبکه‎های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به مناطق مختلف از طریق ماهواره، مستلزم پرداخت اجاره ماهواره است که متاسفانه به دلیل پرداخت نکردن کمک‎های ارزی که دولت باید به رسانه پرداخت کند، این مشکل پدید آمده است و در صورت نبود مساعدت دولت در پرداخت کمک‌های ارزی به رسانه ملی، در آینده شاهد قطع سیگنال‌رسانی از طریق ماهواره به دیگر مردم جهان نیز خواهیم بود. این موضوع طی مکاتباتی به دولت اعلام شده بود.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.