چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

چرا سریال‌های ترکی بیننده دارند؟

حمید ابراهیمی

ایسنا: حمید ابراهیمی - بازیگر سریال رمضانی «گاهی به پشت سر نگاه کن» که تنها در دو قسمت از این مجموعه حضور داشت‌ - ایفای نقش کوتاهش در سریال مازیار میری را تنها به خاطر رفاقت و دوستی عنوان کرد.

بازیگر سریال‌های «صاحب‌دلان‌»، «مثل هیچکس‌»، «زمانی برای عاشقی»، «فرات» و ... در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا خاطرنشان کرد: حدود شش الی هفت ماه در سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» از بسته شدن قرارداد، تست گریم و بازی معطل شدیم، اما هنوز بنا به هر دلیلی پولمان را ندادند و تنها پیش قسط اولیه دستمزدمان را پرداخت کردند.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: به عنوان بازیگری که در ۱۳ سریال تلویزیونی حضور داشتم و کارهای رمضانی زیادی را تجربه کردم هیچ وقت یادم نمی‌آید که در یک سریال حضور کوتاهی داشته باشم اما در سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» فقط به خاطر دوستی‌ای که با آقایان مازیار میری و افشین‌ هاشمی داشتم قبول کردم که نقش کوتاه «سیروس» را ایفا کنم.

وی سپس به کلیت نقشش در سریال مازیار میری اشاره کرد و گفت: سیروس در سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» آدمی بود که سرش در لاک خودش بود و چندان هم منفی نبود. این شخصیت فقط در قسمت ابتدایی سریال و اوایل قسمت دوم حضور داشت و نقشش خیلی زود به پایان رسید.

ابراهیمی در ادامه صحبت‌هایش در نقد عملکرد تلویزیون در ماه مبارک رمضان در بخش سریال‌سازی اظهار کرد: طی این مدت خیلی تلویزیون تماشا نکردم و بیشتر مشغول نوشتن کارهایم و مطالعه کتاب بودم. ما در تمام تلویزیون‌های دنیا گاهی شاهد سریال‌های خوب و بد می‌شویم اما متاسفانه سریال‌هایی که در تلویزیون ما طی این سال‌ها ساخته و پخش شده است، باب میل من نبوده؛ البته من نمی‌گویم کارها ضعیف یا قوی بوده‌اند؛ چراکه نگاه به سریال‌ سلیقه‌ای است و شاید همین سریال‌ها باب میل اکثریت باشند اما من شخصا سریال‌های تلویزیون را دوست نداشتم.

این بازیگر سریال‌های تلویزیون به سریال‌های رمضانی سال‌های گذشته و ماندگاری آنها در ذهن مخاطب اشاره کرد و یادآور شد: به عنوان بازیگر کار تلویزیونی‌ام را از سریال قوی و ماندگار «صاحبدلان» شروع کردم، سریالی که هنوز هم تکرار نشده است. متاسفانه سریال‌های ماه رمضان ما نسبت به سال‌های قبل ضعیف‌تر شده‌اند؛ این در حالی است که این ایام می‌طلبد تا ما آثار ماندگاری چون «صاحبدلان»، «مثل هیچکس» و ... را خلق کنیم. جا دارد همین جا از آقایان رضا جودی و محمدعلی اسلامی - تهیه‌کننده سریال‌های «صاحبدلان» و «مثل هیچ کس» - تشکر کنم که شبانه‌روز زحمت کشیدند و آثاری ماندگاری از خودشان برجای گذاشتند.

وی بیشترین ضعف سریال سازی در تلویزیون را فیلمنامه عنوان کرد و گفت: ما با فیلمنامه‌های خوب قطعا می‌توانیم اجراهای خوبی هم به وجود بیاوریم. برخی فیلمنامه‌ها واقعا ضعیف هستند و انگار اصلا متن ندارند. مخاطبی که پای تلویزیون می‌نشیند دوست دارد تلویزیون او را نگه دارد. به عنوان مثال ما باید بررسی کنیم که چرا سریال‌های ترکی تا این اندازه بیننده دارند و چه چیزی باعث شده که این سریال‌ها دیده شوند. ما در بخش فیلمنامه ضعف داریم و باید این ضعف را برطرف کنیم.

حمید ابراهیمی در پایان گفت‌وگوی خود درباره‌ی جدیدترین کارهایش در سینما و تلویزیون اعلام کرد: فعلا برای تلویزیون پیشنهادی ندارم اما در حال حاضر مشغول ساخت اولین فیلمم با عنوان «عمو جان هیتلر» هستم که تا یک ماه آینده از طریق رسانه‌های خانگی منتشر می‌شود. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی خودم تهیه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.