شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

تحلیل نیرومند از سخنان رهبری در مصاحبه با ما:

تأکید بر «نیروسازی» از میان جوانان انقلابی در بخش‌های فرهنگی/ فیلمسازان نسل اولی به فکر جایگزین باشند

حسین نیرومند*

سینماپرس:محمدحسین نیرومند کارشناس فرهنگی معتقد است: به نظر میرسد منظور مقام معظم رهبری از توجه ویژه به پرورش وتربیت نیروی انسانی جوان در عرصه هنری، نیروسازی برای حفظ هویت انقلابی بخش های مختلف فرهنگی است.

 نیرومند در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در مورد تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر حضور خودجوش و مردمی جوانان انقلابی در عرصه هنر در دیدار با خانواده های شهدای هفتم تیر یادآور شد: زمانی که انقلاب شد جوان هایی با سنین پائین  روی کار آمدند و مدیریت حوزه های مختلف را برعهده گرفتند. این جوانان سابق  الان بعد ازگذشت سالها که از انقلابمان می گذرد هنوز از قدرت پایین نیامده اند و  همچنان اصل مدیریت را در دست دارند، این سرسختی خواسته و ناخواسته جوانان دیروز از مسند قدرت در بخش های فرهنگی و ... باعث می شود که نسل های بعدی فرصت حضور پیدا نکنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر می بینیم وزیری با ۷۵ سال سن، همچنان ریاست خود را در دستگاهی دولتی داراست گفت: من استنباطم از صحبت های  مقام معظم رهبری این است که باید در دستگاههای دولتی به ویژه در حوزه فرهنگی  و از جمله در بخش هنر  نیرو و یا همان کادرسازی از میان جوانان صورت بگیرد.

نیرومند گفت: بعد از انقلاب  اسلامی، یک عده جوان  با بودجه محدود که از دولت این بودجه را دریافت می کردند فیلمسازی را شروع کردند و کارگردانان حرفه ای  هم  در سینما شدند. این داستان تا به امروز در مورد این جوانان سابق  همچنان ادامه پیدا کرده، انگار که تنها این کارگردانان  باید در سینما  کارکنند و مدیریت فرهنگی اجازه ندارد با دیگران کارکند.

مشاورهنری وزیر ارشاد دردولت نهم و دهم تصریح کرد: این باعث شده که فاصله زیادی بین نسل ها بوجود بیاید و جوانان نتوانند وارد چرخه  کار در عرصه هنر شوند. به عنوان نمونه، رسول ملاقلی پور فیلمساز برجسته سینمای جنگ وقتی فوت شد نتوانستیم جایگزینی برایش پیدا کنیم.

وی ادامه داد: به نظر من  صحبت های مقام معظم رهبری ناظر بر این احوال است که  مدیریت فرهنگی باید جایگزین برای خود پیدا کنند و به جوانان امکان ظهور و بروز بدهند.

وی گفت: به عبارت دیگر منظور مقام معظم رهبری این است که راه بسته بر روی جوانان را باز کنید تا در آینده نسل نو با اندیشه های انقلابی روی کار بیایند؛ قطعا مدیریت فرهنگی و دستگاههایی از جمله وزارت ارشاد، حوزه هنری، سازمان بسیج، شهرداری و...  بی تردید باید پشتوانه مالی این جوانان باشد و از آنها حمایت کند. 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.