چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸

از شبکه مستند به روی آنتن می رود

«فانوس خیال»؛ روایت مهران دوستی از حمله آمریکا به هواپیمای ایرانی

مهران دوستی

سینماپرس: حمله موشکی ناو آمریکایی به هواپیمای ایران در سال ۱۳۶۷ و شهادت تمامی سرنشینان آن در مستند «فانوس خیال» با صدای مهران دوستی پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، در ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ ناو آمریکایی"وینسنس" به هواپیمای جمهوری اسلامی ایران حمله کرده و آن را با موشک مورد اصابت قرار داد. ایرباس ایرانی با شماره ۶۵۵ که بر فراز خلیج فارس در حال صعود گرفتن بود منهدم و تمامی سرنشینانش به شهادت رسیدند.

«فانوس خیال» عنوان مستندی است که با گویندگی مهران دوستی در سال ۱۳۸۴ ساخته شده است و به حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران می پردازد. این مستند ۶۰ دقیقه ای جمعه ساعت ۱۲ پخش می شود.

همچنین مستند دیگری با همین موضوع و با اجرای داوود نماینده و با حضور مسئولان وقت؛ مجیدی مدیر عامل هواپیمایی کشور، سعیدی کیا وزیر راه و ترابری و تیمسار ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش در سال ۱۳۶۷ ساخته شده است و جمعه ساعت ۱۹ و به مدت ۲۶ دقیقه در قالب « سیمرغ » از شبکه مستند پخش می‌شود.

«سیمرغ» با  الهام از سیمرغ افسانه‌ای، به همت و اراده مردم سرزمینی می پردازد که در سیر و حرکت انقلابی خود، به وحدت و همدلی در حماسه انقلاب رسیدند. در این مجموعه مستند، آرشیوی گنجینه ای از تصاویر خاطره انگیز و دیده نشده یا کمتر دیده شده ای از وقایع انقلاب اسلامی به نمایش در می‌آید.

دو مستند با موضوع حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در سالروز این رویداد در قالب برنامه «سیمرغ » از شبکه مستند پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.