جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

در مصاحبه با ما تأکید کرد

شاه حاتمی: مدیران جدید انجمن سینمای دفاع مقدس تعامل با هنرمندان را در اولویت قرار دهند

علی شاه حاتمی

سینماپرس: علی شاه حاتمی کارگردان سینما با توجه به قطعیت برخی تغییرات مدیریتی در انجمن سینمای انقلاب و سینمای دفاع مقدس گفت: مدیر جدید انجمن سینمای دفاع مقدس باید با هنرمندان تعامل خوبی داشته باشد.

وی در گفت و با خبرنگار سینماپرس بیان کرد: به نظر من مدیری می تواند در طول دوران مدیریتش موفق باشد که شأن هنرمند را حفظ کند؛ وقتی شخصیت هنرمند کوچک و خوار می شود این موضوع در خروجی اثرش هم تاثیر  گذار بوده و محصولش از کیفیت مطلوب برخوردار نخواهد بود.

وی در توضیح بیشتر گفت: حفظ شأن هنرمند به زبان ساده یعنی اینکه وی را بی دلیل پشت در نگاه ندارند و برای حمایت از او منت بر سرش نگذارند. 

شاه حاتمی گفت: وقتی مدیری درتعامل با هنرمندان باشد و به آنها احترام بگذارد این رابطه خوب باعث می شود فرایند عرضه اندیشه هنرمند مسیر درست تری به خود گیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت خود گفت: اما در مجموع نظر شخصی من این است که هیچ مدیری تاکنون برای سینمای ایران  نتوانسته کاری انجام دهد و هیچ فرقی هم نمی کند آقای شرف الدین روی کار باشند یا شخص دیگری. البته من به آقای شرف الدین خسته نباشد می گویم ولی معتقدم این نظر هنرمندان است که تعیین می‌کند چه بشود یا چه نشود؛ هر چند حمایت مدیران را نمی توان نادیده گرفت.

شاه حاتمی  همچنین در خصوص پرورش نسل دوم برای روایت سینمای جنگ در حوزه فیلمسازی به ذکر مثالی اشاره کرد و گفت: در دوره ای باب شده بود که کارگردانان فیلم اولی برای ساخت اولین فیلم هایشان سراغ فیلم جنگی می رفتند چون راحت تر به آنها پروانه ساخت می دادند. من دردوره یازدهم جشنواره دفاع مقدس داور بودم  و به چشم خود دیدم  آثار قابل توجهی توسط جوانان در حوزه دفاع مقدس تولید شده بود؛ الان این جوانانی که فیلم های درخشانی درحوزه جنگ ودفاع مقدس ساختند کجا هستند؟

وی تأکید کرد:  همین جوانها هستند که باید در ساخت کارهای بعدیشان مورد حمایت قرار  بگیرند تا بتوان ارزشهای جبهه و جنگ را به نسل بعد  انتقال داد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.