دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵

از سوی منتقدان نشریه«ورایتی»

«فرا ماشین» بهترین فیلم سینمایی سال ۲۰۱۵ شد

فرا ماشین

سینماپرس: فیلم سینمایی «فرا ماشین» به کارگردانی « الکس گارلند» از سوی منتقدان نشریه سینمایی «ورایتی» به عنوان بهترین فیلم سینمایی سال ۲۰۱۵ انتخاب شد.

به گزارش سینماپرس، در حالی‌که نیمی از سال ۲۰۱۵ میلادی گذشته است، منتقدان نشریه سینمایی ورایتی بهترین فیلم‌های این مدت زمان را انتخاب و معرفی کرده‌اند.

این منتقدان فیلم «فرا ماشین» ساخته «الکس گارلند» به عنوان بهترین فیلم سینمایی سال ۲۰۱۵ میلادی معرفی کرده‌اند.

ورایتی در تعریف این فیلم می‌نویسد: خوش فکری و دقت «الکس گارلند»، فیلمنامه‌نویس در «فرا ماشین»، منجر به ساخت یکی از نادرترین آثار سینمای معاصر در ژانر علمی تخیلی شده است که می‌توان آن را در رده فیلم‌هایی چون «ترمیناتور» و «بلید رانر» قرار داد.

فیلم سینمایی «فرا ماشین» با بازی «دومهنل گیلسون»، «آلیسیا ویکاندر» و «اسکار آیزاک» داستان یک برنامه‌نویس جوان ۲۶ ساله‌ای است که به طور اتفاقی برندهٔ مسابقه‌ای می‌شود که جایزهٔ آن گذراندن هفته‌ای در یک ویلای خصوصی واقع در کوهستان است که به «ناتان»، مدیر عامل با استعداد و منزوی یک کمپانی بزرگ تعلق دارد. اما به محض ورود به ویلا، او متوجه می‌شود که ناتان او را برای شرکت در یک آزمون تورینگ انتخاب کرده است و وظیفهٔ او ارزیابی و سنجش خصوصیات یک هوش مصنوعی پیشرفته بود.

 فیلم‌های «کومیکو شکارچی گنج» به کارگردانی «دیوید زلنر»، «La Sapienza» به کارگردانی «اگن گرین»، «مکس دیوانه: جاده خشم» به کارگردانی «جورج میلر»، «سیمور: یک مقدمه» ساخته «ایتان هاوک»، انیمیشن «درون بیرون» به کارگردانی «پیتر داکتر»، «قبیله» ساخته «میروسلاو اسلابوشپیتسکی»، «خدای سفید»، «دوک بورگوین» ساخته «پیتر استریکلند»، «محصول» ساخته «جان مک‌ناگتون»، «من و ارل و دختر مرده» ساخته «آلفونسو گومز» و ««کبوتری برای تامل در باب هستی روی شاخه نشست» ساخته «روی اندرسون» دیگر فیلم‌هایی است که جایگاه دوم تا دهم فهرست بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۵ میلادی  را به خود اختصاص داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.