سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷

نوبت استعفای آقای مرادخانی کی می‌رسد؟

علی مرادخانی در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران_مبارک

باشگاه خبرنگاران: با توجه به رخداد‌های این روزها در معاونت هنری، ممکن است شاهد ورود شخص وزیر فرهنگ به مناقشات معاونت هنری باشیم و یا اینکه حتی در آخر آقای مراد‌خانی مجبور به استعفا شوند.

مدیر مرکز هنر‌های نمایشی، مدیر روابط عمومی معاونت هنری، رئیس شورای نظارت و ارزشیابی مرکز هنر‌های نمایشی، رئیس تئاتر شهر، دبیر جشنواره‌ی تئاتر کودک، مدیر عامل انجمن هنر‌های نمایشی و حالا مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ؛ این‌ها همه در دو سال گذشته که معاونت هنری وزارت ارشاد به آقای مراد‌خانی سپرده شده بود، استعفا داده‌اند و لابد لازم به گفتن نیست که این همه استعفا، آن هم در سطوح مدیریتی بالا و طی زمانی نسبتاً کوتاه، یک مقدار شک برانگیز است.

اینکه لفظ استعفا واقعاً بر تمام این موارد صدق کند، تقریباً محال و عجيب به نظر می‌آید و به طور قطع خیلی از این افراد استعفا نداده‌اند، بلکه ازشان خواسته شده استراحت کنند!
در مورد بعضی از این مدیران مستعفی، گفته می‌شود فشار‌ها از مقامات و یا مراجعی بالا‌تر از شخص معاون هنری بوده و دلایل و ضوابط هم پیچیده عنوان می‌شوند که در صورت صحت داشتن این حرف‌ها، باز هم عملکرد آقای مراد‌خانی به دلیل انتخاب چنین مدیران مورد‌داری محل نقد قرار خواهد گرفت، اما تعداد دیگری از مدیران هم طی همین دو ساله در نامه‌های استعفایشان رنجنامه‌هایی را  قلمی کرده‌اند که نشان می‌دهد دلیل خیلی از این رفتن‌ها یک سری اختلافات اساسی با آقای مرادخانی بوده است.
با وضعیتی که معاونت هنری وزارت ارشاد طی دو سال زمامداری آقای مراد‌خوانی از سر گذرانده، خیلی سخت می‌شود که اصلاً‌هیچ انتقادی را متوجه خود ایشان نکنیم و در تمام موارد زیر دست‌ها را مقصر بدانیم.
ظاهراً تا این لحظه از بین گروه مدیران ارشد این معاونتخانه، فقط جناب ملا‌نوروزی که مدیر کل دفتر هنر‌های تجسمی است، از گزند طوفان‌ استعفا‌ها به دور مانده و هنوز از گروه آقای مراد‌خانی لفت نداده است!
با این اوصاف اگر آقای ملا‌نوروزی هم برود، می‌شود دو احتمال داد؛ یا به جز خود جناب مراد‌خانی، تمام مجموعه‌ی معاونت هنری، مقصر این ماجراها هستند و یا اینکه ایراد از آقای مراد‌خانی است.
البته تا همین جا هم چوب خط جناب آقای معاون خیلی پر شده و ممکن است با توجه به رخداد‌های تاکنون صورت گرفته، شاهد ورود شخص وزیر فرهنگ به مناقشات این نهاد باشیم و یا اینکه حتی در آخر منتظر بمانيم كه آقای مراد‌خانی هم مجبور به استعفا شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.