چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

ناامیدی یک سینماگر از تصمیمات نادرست مدیران سازمان سینمایی

عباس رافعی در پنجمین روز بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

فارس: کارگردان «آوازهای سرزمین من» تصمیمات نادرست و حلقه‌های بسته شکل گرفته پیرامون مدیران سینمایی را عامل یأس و ناامیدی اهالی سینما دانست.

عباس رافعی تهیه کننده و کارگردان سینما با گلایه از برخوردهای سلیقه‌ای مدیران سازمان سینمایی، گفت: متاسفانه بسیاری از تصمیمات مدیران سازمان سینمایی باعث شده احساس عدم امنیت شغلی،‌ اکثر فیلمسازان سینمای ایران را دچار یاس و ناامیدی کند.

وی با اشاره به اتفاقاتی که برای فیلم «فصل فراموشی فریبا» افتاد، اظهار داشت: عدم حمایت سازمان سینمایی، خانه سینما و کانون کارگردانان از این فیلم، باعث شد فیلمی که پروانه نمایش داشت در روز اکران از بیست و یک سینما جمع شود که این اتفاق ضربه اقتصادی سنگینی به گروه تولید اثر تحمیل کرد و باعث شد که ما دیگر نتوانیم به سراغ تولید اثر جدیدی برویم.

کارگردان فیلم «کیمیا و خاک» با ابراز تعجب از بی‌تفاوتی رئیس سازمان سینمایی به نامه‌ای که وزیر ارشاد در مورد فیلم «فصل فراموشی فریبا» خطاب به رئیس سازمان سینمایی نوشته بود، بیان کرد: در دی ماه سال گذشته آقای جنتی در ارتباط با اکران  فیلم سینمایی «فصل فراموشی فریبا» نامه‌ای را خطاب به آقای ایوبی نوشتند ولی متاسفانه بعد از گذشت 7 ماه هیچ جواب قانع کننده‌ای از سوی ایشان به دست ما نرسیده است. به نظر من این بیشترین زمانی است که یک نامه‌ بر روی میز مدیری باقی مانده است و باید نام آقای ایوبی را برای ثبت چنین رکوردی در کتاب گینس ثبت کنند!

این تهیه کننده سینما همچنین در ارتباط با فضای منفی ایجاد شده در طی دو سال گذشته در عرصه سینما، گفت: بعد از برگزاری جشن کانون کارگردانان سینمای ایران بود که متوجه شدم کارگردان پیشکسوتی همچون یدالله صمدی گفته بود که ما مدت هاست پشت درب اتاق آقای ایوبی نشسته‌ایم تا شاید بتوانیم ایشان را ببینیم و این موضوع به خوبی می‌تواند روحیه یاس، ناامیدی و عدم امنیت شغلی را در درون سینماگران نشان دهد.  

وی در ادامه با اشاره به شکل گرفتن حلقه‌های فیلمسازان وابسته به سازمان سینمایی در طی دو سال گذشته، گفت: سازمان سینمایی با ارائه آمارهایی از صدور پروانه‌ ساخت و فیلم‌های تولید شده در تلاش است تا فضا را این گونه نشان دهد که شرایط یکسانی برای فعالیت اغلب فیلمسازان وجود دارد. این در حالی است که با نگاهی دقیق به مجوزهای صادر شده و آثار تولید شده‌، می‌توان ردپای گروهی خاص را دید که همگی به نوعی به زنجیره مدیریتی سازمان سینمایی متصل هستند.

کارگردان فیلم «آوازهای سرزمین من» که اولین فیلم سینمایی تولید شده برای نمایش چهره واقعی گروه تروریستی داعش است، در ارتباط با زمان مشخص شده برای اکران این فیلم نیز اظهار کرد: وضعیت اکران این فیلم همچنان نامشخص است. وقتی سازمان سینمایی در حوزه کاری خود به دنبال اهدافی است که هیچ ارتباطی به سینما ندارد، آن گاه می‌توان فهمید که نگاه آن‌ها نسبت به آثار ارزشی و حمایت از آن‌ها چیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.