شنبه ۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۹

در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه "صد اثر از صد هنرمند"؛

نقاشی مدادرنگی کیارستمی 10 میلیون فروش رفت

نقاشی کیارستمی

در روز افتتاحییه هجدهمین نمایشگاه "صد اثر از صد هنرمند" 38 اثر به فروش رسید، که یکی از این آثار نقاشی مداد رنگی عباس کیارستمی به مبلغ 10 میلیون تومان بود.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، در نخستین روز نمایشگاه "صد اثر از صد هنرمند" 38 اثر به قیمت 30 میلیون تومان به فروش رسید لیلی گلستان مدیر نگارخانه گلستان با اعلام این خبر به خبرنگار سینمای ایران گفت: تا روز گذشته 278 اثر به نگارخانه رسید که 250 اثر روی دیوار رفت و در نخستین روز گشایش این نمایشگاه 38 اثر به قیمت 30 میلیون تومان به فروش رسید که این میزان فروش نسبت به فروش نخستین روز از نمایشگاه سال گذشته ما که 24 اثر بود، از توفیق بیشتری برخوردار بوده است.

وی همچنین درباره تابلو نقاشی عباس کیارستمی گفت: این اثر یک منظره ساده با مدادرنگی است که کیارستمی سال‌ها پیش آن را به تصویر کشیده است. این تابلو نقاشی کیارستمی، در نخستین روز به قیمت 10 میلیون تومان و به صورت تلفنی از سوی یک مجموعه‌دار خریداری شد.

گلستان همچنین بیشترین آثار فروخته شده در این روز را مربوط به آثاری از جوانان اعلام کرد و گفت:‌در روز افتتاحیه دو مجسمه و 36 تابلو نقاشی با میانگین قیمت هر اثر حدود یک میلیون تومان فروش رفت که تقریباً‌ نیمی از این آثار فروخته شده از آن هنرمندان جوان بود .

لازم به یادآوری است، در هجدهمین نمایشگاه "100 اثر از 100 هنرمند" آثاری از احمد اسفندیاری، محمد احصایی، فرح اصولی، فرامرز پیل‌آرام، ابراهیم حقیقی، ژازه تباتبایی، ایران درودی، بهرام دبیری، جعفر روح‌بخش، سهراب سپهری، منوچهر شیبانی، ایرج زند،‌ جلال شباهنگی، علی‌اکبر صادقی، فریده لاشایی، حسین محجوبی، گیزلا سینایی و ... در کنار آثاری از هنرمندان جوان به نمایش گذاشته شده است. گرانترین اثر این نمایشگاه به مبلغ 120 میلیون تومان است که به سهراب سپهری تعلق دارد. ارزان ترین اثر "100 اثر از 100 هنرمند" به مبلغ 150 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

هجدهمین نمایشگاه "100 اثر از 100 هنرمند" تا 22 مردادماه سال جاری در نگارخانه گلستان واقع در دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره 34 برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 از این نمایشگاه دیدن کنند.


انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.