شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸

در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کرد

شمقدری: سریال «انقلاب دوم» ۲۰ بازیگر خارجی خواهد داشت

جواد شمقدری*

سینماپرس: جواد شمقدری رییس سابق سازمان سینمایی و نویسنده و کارگردان سینما، سریال «انقلاب دوم» را با ۲۰ بازیگر خارجی می‌سازد.

شمقدری در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در خصوص آخرین وضعیت این سریال توضیح داد: بازیگران اصلی  این فیلم را ترکیبی از بازیگران جوان تشکیل می دهند که برای اولین بار مقابل دوربین قرار می گیرند اما در نقش های مختلف دیگر نیز از هنر سایر بازیگران حرفه ای سینما و تلویزیون بهره خواهیم برد.

وی گفت: در حال حاضر فیلم نامه این سریال در ۲۴ قسمت به طور کامل نوشته شده و  در اختیار مسئولان مرکز نمایشی صدا و سیما قرار گرفته است و ما منتظر نظر نهایی آنها هستیم.

وی افزود: در دوره مدیریت گذشته صدا و سیما، ساخت این سریال با ۱۶ قسمت به تصویب رسید و کد تولید هم دریافت کرد اما با توجه به اینکه تعداد بخش های آن به ۲۴ قسمت افزایش پیدا کرده است مدیران جدید در حال مطالعه فیلمنامه هستند تا نظرات مشورتی خود را ارائه دهند.

رئیس سابق سازمان سینمایی در ادامه گفت: کلیه  مراحل نگارش این سریال را به تنهایی انجام دادم  اما در مراحل پایانی از همکاری و مشورت های آقای ناصر هاشم زاده که از نویسندگان با سابقه و مطرح عرصه سینما و تلویزیون هستند هم استفاده کردم.

وی در بخش دیگری از صحبت خود در مورد ویژگیهای داستان این سریال گفت: مقطعی از انقلاب اسلامی ایران از ۲۲ بهمن تا زمانی که دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند حدود ۹ ماه به طول انجامیده که ما به روایت این برهه حساس از تاریخ انقلاب پرداخته ایم.

این کارگردان سینما افزود: با توجه به اهمیت چنین وقایع تاریخی، بازخوانی آن برای نسل جوان لازم و ضروری به نظر می رسد.

مجموعه تلویزیونی «انقلاب دوم» به تهیه کنندگی محمد خزاعی، سریال الف ویژه تلویزیون است که تولید آن به کارگردانی جواد شمقدری آغاز خواهد شد.

شمقدری قبل از تصدی مشاور هنری رئیس جمهور در دولت نهم و ریاست سازمان سینمایی در دولت دهم، سریال تاریخی«فرستاده» را در سال ۸۳ تولید نموده بود که چندین بار از شبکه های مختلف سیما پخش شده است. 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.