سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹

رئیس حوزه هنری به سینماپرس خبر داد؛

اکران همزمان «رستاخیز» در لبنان، سوریه و عراق/ مومنی: منتقدین فیلم را دوباره ببینند

محسن مومنی شریف در پنجمین همایش بین‌المللی باران غدیر

سینماپرس: محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری از فراهم شدن زمینه اکران و نمایش فیلم «رستاخیز» همزمان با فرارسیدن عید فطر در کشورهای لبنان، سوریه و عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس مومنی شریف پس از پایان مراسم افتتاحیه اکران فیلم «رستاخیز» که شب گذشته در سالن «خلیج فارس» باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار سینماپرس مبنی بر چگونگی پخش بین المللی فیلم سینمایی «رستاخیز» در کشورهای منطقه و اسلامی با توجه به عهده دار بودن مسئولیت پخش این فیلم با حوزه هنری گفت:  نمایش خارج از کشور فیلم «رستاخیز» فعلا محدود است و زمینه اکران آن فعلا در کشورهای لبنان، سوریه، عراق فراهم شده که در عید سعید فطر آغاز می شود.

وی افزود: امیدوار هستم که نمایش این فیلم به تدریج فراگیر شود و در کشورهای دیگر هم نمایش داده شود. البته جای خوشحالی دارد که کشورهای منطقه محصولات گذشته ما را در این حوزه پسندیده اند.  
 
مومنی ادامه داد: البته باید اشاره کنم که نسخه اولیه فیلم به لحاظ صحنه هایی که در کاخ یزید رخ می داد برای مردمان آن کشورها تازگی داشت و در خارج از کشور می توانست موثرتر و مفیدتر واقع شود که در نسخه جدید بنا به برخی دلایل اصلاح شده است. به هرحال امیدواریم که از این فیلم استقبال شود.
 
وی در پایان تصریح کرد: حوزه هنری در بخش حمایتی از فیلم "رستاخیز" تابع مقررات جمهوری اسلامی است. تا زمانی که مراجع قانونی منعی برای اکران آن ایجاد نکنند ما هم مانع اکران آن نمی شویم. البته فکر می کنم که اگر آنهایی که اعتراض می کنند نسخه جدید فیلم را مشاهده کنند متوجه می شوند که ایرادتی که به این فیلم وارد می کنند درست نیست. بر همین اساس به آن دسته از افراد توصیه می کنم که مجددا این فیلم را ببینند و سپس آن را دوباره قضاوت کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.